Сериозни промени за един от най-популярните скутери на Honda
Един от най-популярните скутери на Honda – PCX125, ни изненада със сериозен фейслифт за 2018 г. Впечаталяващ дизайн и високи технологии. Освен това новият PCX има нова тръбна стоманена дуплексна рама, нови джанти и гуми, както и подобрено задно окачване, спирачките вече са с ABS, а двигателят предоставя повече максимална мощност и се отличава с изключителна горивна ефективност.
PCX125 е един от скутерите с най-успешна история в двуколесната линия на Honda. От лансирането му през 2010 г. до момента само в Европа са продадени над 140 000 бройки от него. Успехът му се дължи на изпитаната формула Honda – неговият стилен, модерен дизайн позволява да се впише елегантно в градския начин на живот, а компактните му размери гарантират, че ще улесни вашето пътуването през натоварения трафик и търсенето на паркомясто.
Удобната седалка и изправената позиция на водача, мястото за фулфейс каска под седалката, както и цялостната изработка на екстериора осигуряват висша степен (ниво „X“) на личния комфорт, откъдето идва и името на модела: PCX като Personal Comfort X. И най-важното: скутерът не е скъп, и е лесен за обслужване, което допълнително стимулира популярността на PCX.
През 2010 г. PCX е първото двуколесно превозно средство в Европа, което разполага с технологията Idling Stop (Старт-Стоп). Две години по-късно става първият скутер в Европа с ултраефективния подобрен двигател на Honda (eSP). През 2016 г. машината отговаря на стандата EURO4 и сега, за да се задържи на един изключително конкурентен пазар, за 2018 г., PCX125 идва с основна актуализация на дизайна, напълно ново шаси и повече мощност на двигателя.
Атрактивният дизайн винаги е бил от ключово значение за PCX125. Неговото надграждане е видимо в модела за 2018 г., като естествените контури дават още по-силно съдържание на стила. Скутерът е по-функционален, увеличен е багажният обем под седалката, променен е LCD инструментариумът, който е в унисон с LED светлините отпред и отзад. Новата тръбна стоманена двойна рама увеличава здравината и подобрява управлението в града; преработеният дизайн на джантите намалява масата, независимо че гумите са по-големи. Амортисьорите разполагат с променящи се на три положения пружини и увеличен ход.
Като запазва изключителната си икономия на гориво, двигателят постига по-голяма мощност, благодарение на преработената въздушна кутия, входа и отработените газове, без да се жертва въртящият момент в диапазона на ниските ниските обороти.
Редизайн са претърпели капакът на двигателя и входът на въздушната кутия, които са оформени като едно цяло – първият е с метално-сребрист цвят, а входът за въздух се намира на черния капак над него.
Височината на седалката е увеличена с 4 мм до 764 мм, и е по-удобна от стария вариант благодарение на увеличената до 540 мм широчина на корпуса. Новата рама позволява на основата за краката да бъде изнесена напред, като така има повече пространство. Както седалката, така и капакът на горивото се отварят с помощта на бутоните с едно натискане. Обемът на багажното под седалката е увеличено с 1 л – до 28 л и събира лесно фулфейс шлем. Новият дизайн на централната конзола представя цялата информация, която е лесна за разчитане. LCD дисплеят показва скоростта, а и изминатото разстояние, горивото в резервоара, средната консумация на гориво и спирането на празен ход.
2018 PCX125 ще се предлага в четири цветови варианта: Pearl Cool White, Pearl Nightstar Black, Matt Carbonium Grey Metallic, Pearl Splendor Red.
Междуосието е с 2 мм по-късо при 1313 мм, а геометрията на кормилното управление остава същата, с 27 градуса и 86 мм ход. Общото тегло на борда е 130 кг. Колелата са по-леки, с по-тънки джанти, с нов дизайн и с 8 спици, а не с 5 както бе при предишното поколение на модела.