Изводи след старта на сезона на Ф1 в Мелбърн
За грешките и възможностите
Изненадващата победа на Фетел след старта на сезона в Мелбърн изглежда като дежа-вю, тъй като миналата година той постигна същото пак с по-силна стратегия, отколкото болид. Сега Ферари отидоха в Австралия с третата по сила кола или поне такова беше впечатлението на анализатори и специалисти. Те си тръгнаха обаче втори по бързина и още по-важно – с победа. За разлика от миналия сезон на "Албърт парк" стратегията на Фетел нямаше да успее, ако не беше излязла виртуалната кола на сигурността. Оказа се, че Мерцедес са били подведени от софтуера, който изчислява как трябва да се движи Хамилтън зад нея, и така изпуснаха победата.
Ореолът
В Мелбърн беше първото състезание с новия задължителен елемент, т. нар. ореол. Кими Райконен отбеляза, че устройството чудесно е прикривало силното австралийско слънце да му свети в лицето. Като цяло, грозен или не, ореолът не пречи на състезателите, освен когато искат да махат с ръка на друг пилот.
Променя ли се балансът на силите
Преди Хаас да отпаднат нелепо от борбата, четири коли от топ 5 на пистата бяха с двигатели на Ферари. След края на надпреварата се оказа, че на практика нито един от клиентските отбори на Мерцедес не стигна до зоната на точките, докато цели шест болида от топ 10 бяха с двигатели Рено.
Изгряването на Хаас
Американският тим се представи добре на тестовете в Барселона и мнозина се запитаха как е възможно клиентски отбор на Ферари да е толкова близо до тях. В Австралия действително се оказа, че само на третата си година във Формула 1 Хаас вече са постигнали изключително много. Този път Магнусен и Грожан отпаднаха заради нелепа грешка с прикрепянето на гуми в бокса, но със сигурност вече никой няма да ги подценява оттук нататък.
Алонсо се връща в борбата
Фернандо Алонсо постигна пета позиция в първото състезание на Макларън с двигател Рено и така изравни най-доброто постижение на тима от кошмарните три години с Хонда. Испанецът с право беше въодушевен и заяви, че отборът е готов за борба. Разбира се, и той и Вандоорн се възползваха от отпадането на Хаас и от завъртането на Верстапен, но пък не допуснаха никакви грешки, а колите им се представиха много добре.
Верстапен разочарова
Дори преди да се завърти при завой номер 1 и да пропадне няколко места назад, беше видно, че Верстапен не се чувства добре в своя Ред Бул. Болидът му се пързаляше по завоите и беше доста нестабилен. След грешката на Макс колата получи повреди по пода и до края максимумът, който можа да постигне младия холандец, бе да пътува зад Алонсо.
Партньорството на Торо Росо с Хонда
На тестовете в Барселона нещата изглеждаха по-обнадеждаващи, отколкото се оказаха в действителност на "Албърт Парк". Пиер Гасли отпадна заради проблем с двигателя, а Брендън Хартли стигна до финала, но последен, единствен задминат с една обиколка.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg