Audi отбелязва ръст на продажбите през януари
В световен мащаб са продадени 149.100 автомобила с марка Audi, обявиха от Инголщат. Така компанията отбеляза ръст от 20,3 процента и направи "успешен старт на новата година", казва мениджър продажби Брам Шот.Принос за този значителен плюс има увеличението на продажбите в Китай (+73,0%), където затруднения в преговорите с локални партньори, блокираха миналогодишните продажби. Ръст в продажбите беше отбелязан и на други пазари като Северна Америка (+9,8%). На европейския реализираните продажби пъл бележат малък спад спрямо рекордните постижения за същия период през 2017 (-2,2%).„Отбелязахме добър старт за една стратегически важна година за марката“, сподели Брам Шрот, член на борда на директорите, завеждащ маркетинг и продажби. „2018 се отличава с офанзива за обновяване на моделна гама на марката, с която поставяме основите на растежа в бъдещето.“ Тази година на фокус е луксозния сегмент. Очакваме новата А7, последното поколение на А6, два изцяло нови SUV модела Q8 и изцяло електрическия Audi e-tron.Най-голям принос за ръста на продажбите през януари имат моделите от моделната линия на A4 и A5. В техния сегмент са предадени 50% повече автомобили отколкото през същия период на 2017. Особено се отличават продажбите в САЩ, където тези модели отчитат ръст от 71 процента. Ауди Америка реализира общо 14.511 (+9,9%) в премиум сегмента и отбеляза 85-ти пореден рекорден месец по продажби. В съседните държави Канада (+10,2% с 2.130 автомобила) и Мексико (+8,3% с 1.203 автомобили) беше отбелязан значителен ръст в продажбите. В Северна Америка в края на месеца бяха продадени 17.850 коли (+9,8%).
Реализираните продажби в Китай в края на януари бяха 60.875 (+73,0%). С този резултат Ауди отбеляза за първи път след влизането на марката на пазара преди 30 години, рекорден месец с. През предстоящата година на китайския пазар ще бъде въведана и дългата база на новия А8, което дава импулс за ръст на продажбите, тъй като Китай е най-успешния пазар по продажби на флагмана на марката с четирите кръга.
В Европа 60.450 крайни клиенти решиха да изберат Ауди (-2,2). Лекият спад на продажбите се дължи на намаления пазар във Франция (-22,9% на 3.394 коли) и Италия (-19,5% с 4.030 автомобила). На тези два пазара въвеждането на новия Q2 допринесе за рекордни постижения през януари 2017. В Испания (+0,4% с 4.949 автомобила) продажбите бяха над миналогодишните. Същото важи и за други два успешни пазара на марката Великобритания с ръст от 0.5 процента с 11.810 автомобила въпреки общия пазарен спад, в Германия 0,4 процента с 23.019 автомобила.