Peugeot 308 GTi – вълк в овча кожа
Новото Peugeot 308 GTi се отличава с най-спокойния и сдържан външен вид от всички останали преки хот-хеч съперници в класа. Този класически подход ще допадне на хората, търсещи по-скоро автомобил от тип вълк в овча кожа, отколкото дизайн на хот-хеч с крещящи раздути калници, въздухозаборници, агресивни бронии, дифузьори и спойлери.
@@@
Турбо 1.6-литровият двигател не е променен, но версията с 250 конски сили остава в историята и вече на разположение е само по-мощният 308 GTi с 270 кс. Това не е голяма загуба, защото накрая всички искат по-силната версия, която освен по-мощна, идва и с по-големи дискове и четирибутални спирачни апарати, спортни седалки с дълбоки, обгръщащи те бордове, и най-важното – Torsen механичен блокаж на диференциала. Той помага основно при пренасянето на мощността от двигателя към асфалта на излизане от завоите и почти елиминира недозавиването, толкова типично за мощни автомобили с предно предаване.
@@@
Мощността на турбо двигателя с директно впръскване на 308 GTi от 270 кс при 6000 обр. е впечатляваща за 1.6-литровия му работен обем, а и не само. Въртящият момент от 340 Нм е на разположение още при 2100 обр. Ускорението от място до 100 км/ч се покрива за 6 секунди, което също е много добър резултат за автомобил с предно предаване. Разходът на гориво е изненадващо нисък при динамиката, която осигурява, като в реалния живот е възможно да се достигнат официалните данни от 8.5 литра в града. При извънградско пътуване и използване на потенциала на двигателя обаче тези 5.3 литра 100 километра остават за изключително спокойните шофьори.
@@@
Единственият недостатък на турбо 1.6-литровия двигател е твърде приглушеният му звук от изпускателната система, който допълнително се "убива" от високото ниво на обезшумяване в купето. Когато сте на "SPORT", през озвучителната система се симулира по-спортен звук на двигателя, но е същото като да чувате припуквания при смяна на предавките близо до ограничителя на оборотите.
Peugeot 308 GTi се предлага само с механична шестстепенна скоростна кутия, която работи много добре и идеално се вписва в изживяването при агресивно каране по завои. На любителите на автоматиците им остава да се задоволят с версията за доста по-улегнали хора 308 GT с 225 кс и осем автоматични предавки.
@@@
Окачване: От Peugeot Sport са поработили доста по окачването, а теглото от 1200 килограма (най-ниското в сравнение с всички конкурентни хот-хечове) прави новото 308 Gti много приятно за каране. Стъпващите по-широко и с увеличени наклони колела на предния мост заедно с Torsen диференциала карат предницата да "захапва" много приятно асфалта при по-агресивно каране по завои. Peugeot 308 GTi идва с 19-инчови джанти, "обути" в Michelin Pilot Super Sport гуми от висок клас, които допълнително увеличават нивото на сцепление.
@@@
Спирачките на 308 GTi
са впечатляващи и продължават да вършат работата си по най-добрия начин и при тежки натоварвания. Те са с големи предни двукомпонентни дискове с размер 380 мм и четирибутални спирачни апарати.
В интериора промените в сравнение със стандартния 308 идват от спортни седалки с дълбоки бордове, облечени в Alcantara и кожа, спортен волан, алуминиеви педали, топка на скоростния лост и много червени шевове.
@@@
Практичност: Комбинацията от динамичните възможности на хот-хеч и разполагането с най-големия багажник в класа (470 литра и 1309 литра при свалена задна седалка) прави Peugeot 308 GTi много функционален автомобил. С него няма проблем да пътувате семейно с пълноразмерна детска количка, сгъната в багажника, а когато стигнете до пистата, да разтоварите всичко и да се позабавлявате по завоите за няколко часа.
@@@
Точно този разностранен характер между сдържан дизайн, висока мощност, добро поведение на пътя, комфортен интериор, голям багажник и конкурентна цена в сравнение с преките конкуренти (60 хил. лв.) правят Peugeot 308 GTi най-балансирания избор в класа на хот-хечовете.