Дизеловият 9-степенен автоматик на Civic идва в България
Ефективният и икономичен дизелов модел Honda Civic 1.6-литров i-DTEC вече е наличен с ефективна деветстепенна автоматична трансмисия, способна да постигне впечатляващо ускорение и среден разход на гориво от 4,1 л/100 км. Тази скоростна кутия ще се монтира за всички автомобили – седан с 4 врати и хечбек с 5 врати. За първи път Honda използва комбинация от дизелов двигател и автоматична скоростна кутия на Civic.С използването на отделните предавки, деветстепенната трансмисия има превъзходна ефективност: много ниското предавателно число на първа предавка осигурява гладко и мощно ускорение, а високото предавателно число при горните степени осигурява ниски обороти на двигателя по време на пътуване, което намалява разхода на гориво и шума. Автомобилът с 1.6-литровия i-DTEC и автоматик предлага както динамично шофиране, така и ефективност, с впечатляващо сред моделите от същия клас съотношение между мощност и потребление.
Двигателят има мощност 120 кс (88 кВт) при 4000 об/мин и въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин. В комбинация с деветстепенната автоматична скоростна кутия, Civic може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди и да достигне максимална скорост от 200 км/ч. Той постига и внушителната икономия, дадена при комбинирания цикъл на ревизирания тест NEDC. Там новият Civic 1.6 i-DTEC Automatic отчита ниски емисии на CO2 от 108 г/км при седана с 4 врати и 109 г/км при хечбека.
Съотношенията на предавателните числа в скоростната кутия означава, че автоматиката осигурява гладко превключване на предавките и усещане за линейно ускорение. В зависимост от скоростта на двигателя и приложението на дросела, трансмисията може да прескочи и предавки за по-бърза реакция. Например при преместване директно от 9-а до 5-а предавка или от 7-а до 4-а предавка, могат да се пропускат една или две степени.
Най-новият 1,6-литров двигател i-DTEC на Honda разполага с ковани стоманени бутала за намаляване на загубите на охлаждане и нивото на триене между буталата и цилиндрите. Така се постига плавно движение на буталото и се удължават характеристиките на износване на двигателя.
Ревизираният турбокомпресор има високоефективен дизайн с променлива геометрия. Неговата работа се контролира от електрониката на автомобила, като се намалява турбо-забавянето и се осигурява оптимална комбинация от мощност при нисък до среден и висок оборотен диапазон. Енергийната загуба от системата е по-ниска, отколкото в предишния i-DTEC, благодарение на новия дизайн на компресора в турбината. Всички тези подобрения допринасят за подобряване на потреблението на гориво в сравнение с предишното поколение i-DTEC.Новият 1.6 i-DTEC на Honda и е един от първите двигатели, които ще бъдат официално изпитани чрез Емисиите при реално шофиране (RDE), за да се потвърдят нивата на NOx и емисиите на твърди частици. Дизеловият двигател има нова система за конвертиране на NOx (NSC) с по-висока плътност на обработка, която позволява по-бързо преобразуване и намаляване на емисиите. Филтърът за частици, с тънко сребърно покритие допълнително подобрява ефективността на изгарянето им, като удължава живота на изпускателната тръба, поради по-малката топлина във филтъра. Хечбекът на Civic с 5 врати се произвежда в завода на Honda в Суиндън, Великобритания.
Първите бройки ще бъдат в българските шоурумове на марката в началото на август.