Неуморният Ford Transit
Прекарахме няколко дни в товарната версия на Transit и ще обърнем внимание конкретно на нея. Изборът е между три размера на товарното пространство с две нива на височината, както и версии с двойна кабина. Товароносимостта е от 2.9 тона до 4.7 тона за най-голямата Jumbo версия. При версии с подсилено окачване може да бъде теглено ремарке със собствени спирачки и допълнителен товар до 3.5 тона.
Обемът, който предлагат различните кабини, варира от 9.6 до 15.1 м3. Във версия Jumbo пък може да се побере товар с обща дължина от 4217 мм. Достъпът до товарното пространство е подобрен от отварящите се задни врати на 180 градуса и широко отварящата се странична врата. @@@Сърцето на Transit
Последната версия на Transit на нашия пазар се задвижва от четирицилиндров 2-литров TDCi EcoBlue дизелов двигател в три версии с намален разход на гориво и вредни емисии с до 13%. Първата разполага със 105 кс и 360 Нм въртящ момент и комбиниран разход от 6.9 до 8.1 литра на 100 км. Втората развива 130 кс и 385 Нм при среден разход от 6.9 до 8.8 литра на 100 км. Топ версията, която успяхме да тестваме, е със сериозните 170 кс и предостатъчен въртящ момент от 405 Нм при едва 1750 обр. и много добър среден разход на гориво от 7.1 до 8.8 литра на 100 км.
Стандартно трите версии идват с 6-степенна механична скоростна кутия и избор на предно или задно предаване (без версия 105 кс). При допълнителното оборудване се предлага 4х4 задвижване за версиите на двигателя с мощност 130 и 170 кс. Transit може да се конфигурира със SelectShift 6-степенна автоматична кутия при доплащане от 3200 лв. за моделите с предно предаване. @@@По-добър и комфортен на пътя
Новият Transit е получил подобрена кормилна система с електроусилвател за още по-лесно и прецизно маневриране в града. Заедно с прекрасната видимост това прави буса много удобен за работа и паркиране в градски условия. Допълнително помагат предните и задните сензори за паркиране със звуков сигнал и задната камера, показваща на SYNC екрана с линии траекторията на движението ви назад. Окачването също е подобрено, с което се справя много добре с неравностите и дупките по нашите пътища и в същото време се държи стабилно по завоите при по-висока скорост. @@@Подвижен офис
При създаването на новата кабина от Ford са заимствали много от удобствата, които доскоро предлагаха само при леките си автомобили, и това прави голямата разлика при дългите пътувания За такива е създаден Transit и вече можете да конфигурирате последната му версия така, че едновременно с основната си работата на пътя и по всяко време да разполагате с вашия подвижен офис.
За това отговаря интегрираната SYNC 3 интерфейс система със своя 6-инчов сензорен дисплей. Освен навигацията и пестящите ценно време от натоварения работен ден съобщения за трафика (безплатни за период от две години), можете да интегрирате директно на екрана телефона си или да го управлявате чрез гласови команди – търсене на адреси, набиране на номера, прослушване на съобщения, търсене на бензиностанции, ресторант или място за почивка от дългия курс. @@@ Получените SMS-и могат да ви бъдат прочетени от системата за удобство при шофиране. Има и 15 стандартни отговора, които можете да направите гласово на получените SMS-и. Когато сте паркирали, има опция да довършите офис работата си от лаптопа на сгъваема масичка, вградена в предната двойна пътническа седалка. Всичко това продължава да прави Ford Transit синоним на неуморен бус, който в последното си поколение с всички новости може да се превърне в най-важния партньор в бизнеса ви.