Ожие държи 4 сек преднина спрямо Нювил на рали Италия, Латвала отпадна отново
Себастиен Ожие запази малка част от преднината си на рали Италия спрямо основния си конкурент за световната титла и лидер в генералното класиране на Световния рали шампионат (WRC) Тиери Нювил. Със своя Ford Ожие ще започне неделния състезателен ден с 3.9 секунди аванс пред пилота на Hyundai.
Преднината на Ожие бе скъсена значително в първите съботни етапи, а французинът загуби още две секунди, когато автомобилът му не запали веднага в първата състезателна отсечка следобед. Нювил обаче също загуби малко време заради спукана гума, но спечели две етапни победи следобед след перфектното си каране сутринта.
Съотборниците в Toyota Яри-Мати Латвала и Есапека Лапи се бориха помежду си за третата позиция и в края на деня бяха разделени от 5.3 секунди. Латвала бе изключително внимателен относно камъни и скали по пътя, заради което отпадна от предните две състезания. След като бяха изминати състезателните километри за деня обаче колата на Латвала спря изненадващо преди сервиза и по-късно бе потвърдено, че той няма да продължи участието си на рали Италия.
Все още причината за техническия проблем е неясна, като пилотът предполага, че може да е свързана с алтернатора.
С оттеглянето на Латвала Лапи се изкачва до последното място на подиума, а вторият пилот на Hyundai Хейдън Падън се нарежда четвърти, на 2.1 секунди пред Мадс Остберг със Citroen. Падън взе с една гума по-малко от Остберг, за да намали теглото в своя автомобил, но ефектът от решението му бе незначителен.
Крейг Брийн заема шеста позиция на цяла минута зад Остберг. Зад него се намира лидерът във WRC2 Ян Копецки, чиято преднина стигна до 3:09.4 минути.
От Танак с Toyota и Андреас Микелсен с Hyundai, които отпаднаха от борбата за победа в петък, се завърнаха днес, но спукаха гуми на едно и също място.