Самолетният отдел на Хонда помогнал за Ф1 двигателя
Отделът за самолетни двигатели на Хонда – Хонда Джет – е помогнал на колегите си от Ф1 да разрешат тежък проблем с надеждността. Съвместната им работа е започнала след серията от несполуки с болидите, които доведоха до разпадане на партньорството между японската компания и Макларън през 2017.
На практика Торо Росо, които станаха клиенти на Хонда през 2018, са имали късмета да се възползват от обновената архитектура на двигателя. Намесата на Хонда Джет бързо започнала да се усеща.
Проблемът на Ф1 двигателя бил във вибрациите, които се предизвиквали при високи обороти – по правилник оборотите могат да стигат до 125 000 в минута. От Хонда Ф1 не могли да се справят и се обърнали към Хонда Джет – при самолетните двигатели е от жизнена необходимост да са абсолютно перфектни в своята работа.
Инженерите от самолетния отдел на японската компания успели да помогнат на своите колеги да преправят двигателя, така че вибрациите да бъдат овладени. Резултатът не закъснял – още във второто състезание през 2018 Пиер Гасли финишира четвърти с Торо Росо, което за времето си е най-добрият резултат от завръщането на Хонда във Ф1.
В последствие успехът на Торо Росо убеди Ред Бул също да започне да ги използва. Партньорството се оказа успешно: три победи, а през 2020 отборът се надява да се бори за титлата в шампионата.