Защо Верстапен побърза да преподпише с Ред Бул?

Решението на Макс Верстапен да удължи договора си с Ред Бул до края на 2023 на пръв поглед дойде изненадващо. Всички във Формула 1 са пределно наясно, че контрактите на основните играчи изтичат в края на 2020, и се задава една голяма рулетка. Макс Верстапен е изключително бърз и би трябвало лесно да си намери свободно място в най-бързата кола.

При по-дълбок прочит на ситуацията, обаче, се вижда, че пред 22-годишния холандец няма чак толкова много възможности. През 2021 с навлизането на новите правила и очакваните големи промени едва ли ще настъпи кардинално разместване в разпределението на силите. Твърде вероятно е трите топ отбора Мерцедес, Ферари и Ред Бул да запазят преимуществото си. Тоест, ако Верстапен иска да напусне Биковете, то посоките са само две – Маранело или Бракли.

Във Ферари вече официално обявиха, че залагат на Шарл Леклер. Той е талантливият млад лидер на отбора, от когото се очаква да води Скудерията години наред. Докато монегаскът е в кокпита на червения тим, другото място ще бъде за някой екипен играч, който да е негова патерица или "втора цигулка". Нито Макс иска подобна роля, нито Ферари биха заложили на два остри камъка.

В Мерцедес ще направят всичко възможно да задържат Люис Хамилтън. И едва ли ще им е много трудно, защото британецът – независимо дали е най-голямото име в момента – няма да избяга от комфорта на изградения около него отбор на Сребърните стрели и годините доминация. А и за него няма да има място във Ферари – леговището на Леклер.

Политиката в Мерцедес е същата, като в италианския тим: една водеща фигура и един помощник. Така че докато Хамилтън е там, за Верстапен няма да има място. Единствено ако Люис се пенсионира или отиде… в Ред Бул. Това, обаче, звучи абсурдно по две причини: първо, логичният път в края на една шампионска кариера е в посока Маранело и никъде другаде. Второ, Ред Бул си имат академия за пилоти и залагат само на собствени млади попълнения.

Верстапен е само на 22 години, така че през 2023 ще е на 26 – колкото Хамилтън, когато отиде в Мерцедес. За Макс няма да бъде късно да смени отбора тогава, когато новото разпределение на силите ще се е установило – пред него ще има още много години за състезаване. А сега, когато е в силна позиция с трите си победи с Ред Бул Хонда през 2019, той със сигурност е имал възможност да договори много добри условия по своя договор.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти