Ford оправиха грима на Focus (тест драйв)

Ford оправиха грима на Focus (тест драйв)

"Отивам да си напудря носа" е една от онези реплики в киното, които вече трудно влизат в сценария. Кой казва така днес?

Е, Ford Focus го направи. Това е една от най-продаваните коли на пазара, но се извини за секунда и отиде да си напудри носа, да си приглади косата и да се огледа в огледалото. След това се върна отново толкова хубава - с чудесния си EcoBoost двигател и познатото стабилното поведение на пътя, но с красивата предна решетка, която е като същинска корона на главата й (предния капак).

Това е третото поколение на Focus и за тези 16 години от рождението на първото през юли 1998 година до днес фамилия Ford са научили много за отглеждането на семейни компактни коли. Сега дизайнерите не са седнали пред бял лист да сътворяват нов автомобил, а си имали нелеката задача да подобрят стария, наречен Focus.


Започнали са от предната решетка, която вече е с онази елегантна форма, която чакахме да видим вградена в сериен модел от концепта от 2011 година насам (става дума за Evos). Тя първо отиде върху Mondeo от 2012-а, а след това плъзна и надолу по гамата. С нея идват и новите леко издължени фарове, а назад дизайнът завършва с малко по-различни стопове и багажник.

Преди няколко дни Мото Пфое внесоха първите бройки от новия Focus и веднага ни ги показаха. Докосвали ли сте кола на няколко километра? Усещането е странно, а миризмата опияняваща. Това беше чисто нов и в същото време добре познат автомобил. Недокоснат от никого досега, все още не видял свят и асфалт и пълен с надежда.

Дисплеят още имаше лепенка и повечето копчета не бяха натискани (а те не са много, защото Ford са имали задача да ги намалят). Мисията, която веднага се усеща в интериора, и след леката промяна е същата - да бъде сигурна и достъпна семейна кола за хора с малки деца и много багаж. Колко сигурна? Папа Франциск има такава...

   

В нея няма нищо неприлично или неочаквано: предно задвижване, предно разположен двигател под леко променен преден капак. От Ford обещават, че има по-добра обезшуменост в купето, но честно казано вътре и преди не беше особено шумно. Според главния дизайнер на Ford за Европа новият Focus отговаря на изискванията на клиентите си, които са настоявали за простота. Да, постигнали са го.

Към новата централна конзола е монтиран 8-ичов цветен сензорен екран, с който даже можете да си говорите чрез гласовата технология SYNC 2. По нея можете да заповядате на лиматика, телефона, навигацията или озвучителната система и те евентуално да ви послушат. Тя изговаря имената на улиците, по които трябва да минете, и ви води където поискате. На всичкото отгоре, ако й кажеш "Гладен съм", тя ще набележи ресторанти наоколо и ще ви заведе.

Ново за модела е и самопаркирането на заден ход в тесни пространства. С други думи, пускате волана и леко подавате газ, а досадната работа с въртенето на волана и оглеждането я върши вашата послушна кола, като преди това сама си е потърсила място и си е изчислила къде може да се вмъкне.В тон с новия външен вид е подобреният разход и новия икономичен 1.5-литров бензинов EcoBoost двигател със 150 и 182 кс. На разположение е и новата 6-степенна автоматична скоростна кутия, докато старата механична помага за икономичността на стария 1.6-литров EcoBoost. Ford предлагат и 1.5-литров дизелов мотор със 120 кс и автоматична 6-степенна PowerShift кутия.
Да обобщим: новият Focus яде по-малко, изглежда по-красиво и е много по-грижовен към господаря си. Така Ford могат официално да обявяват мисията си да задържат верните клиенти на Focus за изпълнена. Кой знае, може дори да привлекат нови.
Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички