Гледай на живо

Сблъсък с голям заряд между ЦСКА – София и Лудогорец – на живо със стартовите състави на двата отбора

Волф: Размразяването на двигателите ще създаде много проблеми

Волф: Размразяването на двигателите ще създаде много проблеми

Моторспорт директорът на Мерцедес Тото Волф предупреди, че така желаната промяна от другите отбори и доставчици в правилника за развитието на двигателите по време на сезона, може да донесе със себе си и доста нежелани последствия.

Шефовете на тимовете от известно време дискутират как да смекчат правилото, забраняващо на производителите на правят промени по двигателите си в хода на шампионата, освен от съображения за сигурност.

Преди Волф казваше, че Мерцедес биха подкрепили подобна промяна, за да може конкурентите им Ферари и Рено да наваксат в представянето, но сега заяви, че това би създало и проблеми - като увеличение на разходите и нелоялна конкуренция.

"Въпросът е сложен, защото от една страна вярвам, че имаме нужда от стабилност в правилника. Лично мое мнение е, и че това само ще доведе до още разходи. В същото време как да сме сигурни, че всички сме с еднакви спецификации? Позволявайки тази промяна, бутаме доминото и си създаваме много проблеми", заяви Волф.

Шефът на Ферари Марко Матиачи настоява за размразяване на развитието на двигателите откакто ръководи отбора, но отрече екипът да гледа на това като на решение "с вълшебна пръчица".

"Никога не сме работили тактически, казвайки "нека да направим нещо, за да разхлабим правилата и да настигнем Мерцедес". Отправната ни точка е, че Формула 1 не може да си позволи да чака една година, за да работи върху двигателите. Това не е размахване на вълшебна пръчица, а начин да говорим за нововъведения и работа по колата", обясни Матиачи.

Рено също изостават сериозно от Мерцедес през първата турбо година във Формула 1, но според Кирил Абитебул, изпълнителният директор на Рено Спорт, не е ясно дали френският производител ще спечели нещо от промяната в правилника.

"Ние не искаме да инвестираме наново в тази технология, а да има правила, които възможно най-бързо да уеднаквяват представянето на различните производители, за да не преминаваме в преразход за тези технологии. Съществува един закон за намаляващата възвращаемост, според който след известно време Мерцедес ще достигнат лимита и тогава ние ще можем да ги настигнем. Въпреки това не съм сигурен на какво разстояние сме от физическата граница на системата. Гледайки колко далече се намираме от тях, има възможност при допълнително размразяване да се окажем в още по-лоша позиция, отколкото сме в момента при забраната".

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички