Състезателният инженер на Макс Верстапен Джанпиеро Ламбиазе разказа какво е мотивирало допълнително нидерландеца преди състезанието за Гран При на Сао Пауло миналата година.
За пилота на Ред Бул надпреварата в Бразилия дойде в критичен момент в битката му за титлата с Ландо Норис. Той все още имаше солиден аванс, но инерцията беше изцяло в полза на британеца, който малко по малко се доближаваше до Верстапен. Нидерландецът също така беше в серия от десет състезания без нито една победа, а след един доста спорен момент в отложената квалификация в Бразилия той трябваше да стартира 17-ти.
,fit(478:270))
Верстапен в една класация с Аскари и Сена
Въпросният спорен момент дойде в края на втората фаза, когато Ланс Строл катастрофира в третия завой. Първоначално инцидентът беше покрит само от двойни жълти флагове и чак след около минута сесията беше спряна с червен флаг. В това време няколко от конкурентите на Верстапен успяха да подобрят резултатите си, но нидерландецът нямаше тази възможност и беше елиминиран, след което трябваше и да изтърпи наказание от пет места за използването на допълнителен двигател.
В състезанието, което се проведе на мокра писта, Верстапен демонстрира невероятно темпо и не допусна нито една грешка, за да стигне до победата. В същото време Норис стартира от полпозишъна, но допусна доста неточности и финишира седми, с което практически се сбогува и с малките си шансове за титлата.
Тази победа на Верстапен беше избрана за Момент на годината на наградите на Autosport. Призът му бе приет от Ламбиазе, който говори как дългата суша и случилото се в квалификацията са амбицирали Верстапен за това силно каране в състезанието на „Интерлагос“.
„Състезанието дойде в момент от годината, в който ние трябваше да работим много здраво за всяко по-предно класиране в състезанията. Макс не беше печелил от Гран При на Испания и да кажем, че той беше ядосан от развоя на квалификацията в неделя сутрина ще е омаловажаване на факта. И след това за него да направи такова каране, под такова напрежение и с всички погледи към него, със залога за титлата, беше невероятно. Така че да, аз съм много горд с него“, обясни Ламбиазе.
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк
Снимки: Gettyimages