В неделя Ник Танди пренаписа историята на състезанията за издръжливост, превръщайки се в първия пилот с победи в генералното класиране на четирите големи 24-часови състезания – „24 часа на Льо Ман“, „24 часа на Нюрбургринг“, „24 часа на Спа“ и „24 часа на Дейтона“.
Неговият успех в Дейтона дойде зад волана на прототипа на Порше с №7, който британецът делеше с Лорънс Вантоор и Фелипе Наср. Техният успех дойде след една здрава битка в хода на цялата надпревара, която се реши в последния час, в който Наср и Мат Кемпбъл с Порше №6 неколкократно размениха своите позиции, но в крайна сметка успехът беше за Наср.
„Да бъда първият, който постига нещо такова, е невероятно. Първо аз трябва да се гордея с факта, че съм имал възможността да участвам в тези състезания, при това с коли, които да ми позволяват да се борят за победата в генералното класиране. Никога не съм си мислил за подобни рекорди и неща до победата на „Спа“.
„От този ден през 2020 година аз исках да спечеля и тук. Да спечеля четирите големи 24-часови състезания, дори е едно означава невероятна кариера, а да имам и четирите плюс няколко победи на „Себринг“ и „Пети Льо Ман“, това е просто мечта“, заяви Танди.
Британецът спечели в Льо Ман през 2015 заедно с Нико Хюлкенберг и Ърл Бамбър през 2015 година с Порше 919 Hybrid. Три години по-късно дойде и победата му на „Нюрбургринг“, отново с Порше, заедно с Фредерик Маковиеки, Петрик Пиле и Рихард Лийц, а през 2020 той спечели и на „Спа“, заедно с Бамбър и Лорънс Вантоор, отново с Порше.
Снимки: Gettyimages