Шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф обясни, че отборите въ световния шампионат няма да получат достатъчно пари, за да се компенсира негативният за тях ефект от влизането на тима на Кадилак в спорта.
При подписването на последното споразумение „Конкорд“ ФОМ въведе такса в размер на 200 милиона долара за всеки нов отбор, като парите се разпределят между съществуващите 10 отбора. Сега се говори, че за догодина Кадилак ще трябва да плати 450 милиона долара, за да влезе в спорта.
Ферари с пет "домашни" състезания през 2025 година
„Ние определено губим от това – обясни Волф пред списание auto motor und sport. – Ние не знаем какво ще инвестира Кадилак във Формула 1. Тази компенсационна такса, която в момента е 450 милиона долара и трябва да се плати от Кадилак, е твърде малка. Тя няма да ни компенсира за преките загуби в приходите ни.“
Доктор Марко посочи най-голямата си грешка при избор на пилот
Според Волф, дали отборите ще се възползват от разрастването на спорта с включването на нов отбор, зависи от това с какво ще допринесе за спорта новият тим.
Големият шеф на Ферари потвърди кога Хамилтън ще се появи в Маранело
„Само времето ще покаже с какво ще се облагодетелства спортът с идването на 11-и отбор – допълни Волф. – Ако стойността на спорта се повиши, това ще е добре за всички. Но още не знаем. Никой не ми е казал нищо за точните планове на Кадилак. Ако сега компанията влезе със заводски тим и инвестира подходящ маркетингов бюджет във Формула 1, това ще увеличи стойността на спорта.“
В същото време Волф потвърди, че с налагането на тавана на бюджетите, отборите във Формула 1 излизат на солидна печалба.
„Нюрбургринг“ няма да се връща във Формула 1
„Ние правим добра печалба – обясни Волф. – Печалбата ни е между 30 и 35% преди облагането с данъци. Това покрива дори разходите ни за задвижващите системи. Старото клише, че Формула 1 е бездънна яма за пари вече не важи. Формула 1 никога не е била в толкова добро финансово състояние, колкото е сега.“
Мерцедес няма да организира премиера на W16 на "Силвърстоун"
Снимки: Gettyimages