За Адриен Фурмо сезон 2025 в Световния рали шампионат (WRC) ще постави едно ново начало в неговата кариера. От тази година французинът вече е пилот на един от водещите тимове, този на Хюндай, и съответно очакванията към него ще бъдат по-големи, отколкото бяха до края на миналата година, когато той кара за М-Спорт.
Фурмо вече направи своя състезателен дебют с Хюндай, а това се случи още през декември в рали „Ивернал дю Дяволи“, което той спечели. Самият французин призна след ралита, че победата за него е била изненадваща предвид факта, че в надпреварата участва и двукратният световен шампион Кале Рованпера, който остана втори. За Фурмо този успех дойде само седмица след прощалното му рали с М-Спорт, което отново завърши с успех в рали-шоуто на „Монца“.
„Беше добър край и добро начало. Чувствам се позитивно. Аз имам същата цел, която съм имал винаги в началото на годината. Искам да направя най-доброто за всички. Искам да спечеля възможно най-много точки за мен и за отбора.
„В началото на миналия сезон аз си казах, че ще се радвам, ако стигна до подиума във втората половина на сезона. А след три ралита аз вече имах два подиума, така че нека да видим какво ще постигнем през тази година.
„Първата ми цел ще е да спечеля победа в WRC, а след това ще видим и за шампионата. Миналата година бях в тройката в шампионата до „Сардиния“, а след това бях близо до нея до „Централна Европа“. Това беше позитивно, най-вече защото ние винаги имахме по-лоша стартова позиция. На моменти и пилотите с ограничени програми ме притесняваха, но, както казах, ще видим за шампионата. Аз също така за първи път ще съм в битката за отборната титла.
„Отношенията ми с Тиери (Нювил) и Ойт (Танак) са добри. Аз ще си върша моята работа, а те техните. Мисля, че годината ще е добра. Премахването на хибрида определено улесни адаптацията ми към колата, защото не трябваше да свиквам с начина му на работа с тази кола. В известен смисъл беше като да уча нова Rally2 кола.
„Не съм карал колата на М-Спорт без хибрид. Окей, имало е случай да загубя хибрида по време на някое рали и знам какво е усещането, но това беше с допълнителното тегло от хибрида, така че не може да се прави директно сравнение.
„В Хюндай има някои наистина позитивни неща, но други бяха позитивни при Пума-та. Ако трябва да съм честен, трудно е да се сравнят двете коли. Мога да ви кажа, че се чувствам комфортно в Хюндай, седя по-близо до моя навигатор Алекс (Кориа), разположен съм по-централно в купето.
„Алекс също има повече място за краката си, като цяло ние седим по-назад в колата, а не както беше с Пума-та, в която бяхме по-предно разположение. Знаете, че тези неща променят видимостта извън колата. Със сигурност има разлики, но не мога да сравнявам двете шасита и да кажа кое е по-доброто.
„Чувството с инженерите и механиците във фабриката в Алзенау е сходно. Сградата е голяма, както е и в М-Спорт, но е различна. Когато пристигнеш в Довънби усещането е наистина британско, чувстваш се специално да минеш през вратите, все едно влизаш в джентълменска група. А в Алзенау е по-скоро място, на което отиваш, за да работиш“, каза Фурмо, споделяйки своите очаквания за първия си сезон с Хюндай.
Снимки: X.com/HMSGOfficial