Маратонът K3 Ultra в Родопите предизвика 1300 атлети

Маратонът K3 Ultra в Родопите предизвика 1300 атлети

Спорт, активен начин на живот и силна връзка с природата – това са основните послания, които за пета поредна година обединиха Съюза на пивоварите в България (СПБ), организаторите и участниците в ултрамаратона К3 Ultra – Gold Border Race. Браншовата организация традиционно подкрепя състезанието за планински бегачи, което се провежда в магнетичните Родопи.

Планинските маршрути на надпреварата се движат по българо-гръцката граница и разкриват 360-градусови панорамни гледки към България и Гърция. Финалът е в най-южния ни град – Златоград. Съревнованието предлага разнообразие от дистанции, за да могат любителите на маратонското бягане с различна физическа подготовка да се състезават съответно по трасетата от 13 км, 23 км, 43 км, 63 км и 85 км.

В К3 Ultra тази година се включиха над 1300 участници, които преминаха успешно трасетата с обща дължина от 227 километра на каменистия и стръмен терен. Те съчетаха спортни постижения, силна воля, спиращи дъха предизвикателства, много емоционални преживявания и общуване с местните жители, които се присъединиха към съпътстващите събития.

Победители в най-дългото и тежко трасе от 85 км станаха Александър Христов при мъжете с време от 8:07:24 ч. и Боряна Николчева при жените с резултат 10:57:51. Тяхното отлично представяне е особено емблематично, тъй като тази дистанция e впечатляващо трудна. Най-добри в разстоянието 63 км бяха Стилиян Аврамов и Василена Пенова, а при преминалите 43 км се отличиха Иван Милев и Полина Горасова.

Едно от важните послания на К3 Ultra маратона е да се популяризира общуването с природата, нейното опазване и възстановяване. Като партньор Съюзът на пивоварите подкрепя усилията и креативността на организаторите за възпитаване не само на спортен дух, но и на отговорност към околната среда. В този контекст по време на К3 ултра маратона за поредна година СПБ представи инициативите си за разделно събиране на опаковки от бира и тяхното устойчиво оползотворяване. Една от тях - кампанията „Върни ме“, информира потребителите за важността на рециклирането и предлага ясни насоки за това как да се събират и връщат опаковките, за да се минимизира влиянието им върху околната среда. На свой ред инициаторите на ултра маратона ежегодно отделят 20% от таксите за участие в зелена кауза за засаждане на дръвчета в района на Златоград.

Следвай ни:

Още от Лека атлетика

Виж всички