Проблем ли е македонският лиценз на Иван Влъчков?

Проблем ли е македонският лиценз на Иван Влъчков?

Българският автомобилен пилот Иван Влъчков ще се състезава този уикенд в Словакия, където е поредният кръг от пистовия шампионат Eset Cup, но заминаването му за надпреварата беше предхождано от появата на интересна информация, свързана с още един вакуум в българския автомобилен спорт.

Миналата седмица Влъчков, който има седем титли на България в шампионата на затворен маршрут, се оплака в социалните мрежи, че от страна на АФБ (Автомобилна федерация на България, която е с отнет лиценз) му се създават пречки да кара в Европа, тъй като е получил писмо, с което му се съобщава, че няма право да се състезава в чужбина.

Иван Влъчков с трето място в класа си в Чехия
Иван Влъчков с трето място в класа си в Чехия

Председателят на АФБ Калоян Станчев заяви за Sportal.bg, че става въпрос за „запитване за това как Влъчков е получил състезателен лиценз от Северна Македония” и декларира, че в „АФБ не са спрели нито един пилот, който е поискал от тях разрешение, за да си извади лиценз от друга държава”.

Калоян Станчев от АФБ с отворено писмо към ММС
Калоян Станчев от АФБ с отворено писмо към ММС

„Имам валиден лиценз, издаден от Северна Македония, а организацията СБА (Съюз на българските автомобилисти) е в частна полза и няма правото нито да определя кой ще кара и кой не, нито пък да организира и администрира автомобилни спортни мероприятия. Приемам опита да бъда спрян да се състезавам като грубо нарушение на правата ми на български гражданин и спортист, който е донесъл не малко отличия на България”, написа Влъчков миналата седмица в социалните мрежи като реакция на опита да се осуети участието му в Словакия през предстоящия уикенд.

БФАС ще поиска от СБА спортния лиценз към ФИА
БФАС ще поиска от СБА спортния лиценз към ФИА

„СБА е делегирала на АФБ правата за издаване на международни лицензи и пилот, който иска да кара за чужда държава, трябва да получи разрешение от нас”, заяви Станчев за Sportal.bg.

Иван Влъчков провежда тестове на изцяло реновирания Sin Car R1
Иван Влъчков провежда тестове на изцяло реновирания Sin Car R1

Според него, това, че АФБ е без лиценз и няма право да осъществява дейност, не е проблем при делегирането на тези права и той допълни, че очаква отговор от Северна Македония за това как е бил издаден състезателният лиценз на Иван Влъчков. Практиката при миграцията на автомобилни пилоти от една държава в друга е оформила три варианта на взаимодействие. При първият пилотът иска разрешение от националната си федерация, получава го и кандидатства за нов лиценз, във втория федерацията, която е лицензирала пилота иска предварително или впоследствие разрешение от тази, за която той е карал досега и при третия вариант пилотът кандидатства за нов лиценз и прекратява отношенията си националната федерация в страната му. Дори и у нас вече има натрупана практика с тези варианти, тъй като поне десет пилоти избраха да карат за друга държава при управлението на спорта от страна на АФБ.

„Състезавал съм се за тях (б.р. АФБ), но в един момент прецених, че няма смисъл, тъй като искам да остана жив. Защото на техните състезания, първо организацията беше на минимално ниво, обезопасяването – също и предпочетох да сменя района и да мога да се състезавам и да завършвам. Защото обезопасяването е най-важно”, заяви в Студио Actualno Иван Влъчков като коментираше решението си за втора поредна година да кара с македонски лиценз.

В момента у нас няма федерация, която да осъществява автомобилен спорт, срещите при предишния министър на спорта Димитър Илиев, в които участваха представители на АФБ и БФАС (Българска федерация по автомобилен спорт) не дадоха никакъв резултат, а спортът е блокиран от очакваните решения на ВАС по две жалби на АФБ, свързани с лиценза на БФАС.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички