Малко преди началото на първата тренировка преди Гран При на Великобритания от Дукати обявиха официално, че екипът на VR46 ще получи заводска подкрепа от началото на сезон 2025 в MotoGP.
В момента такава има за Прамак, но както е известно от догодина тимът на Паоло Кампиноти ще работи с Ямаха. Това принуди Дукати да си търси нов заводски партньор, а шефовете в Борго Панигале се спряха на състава на легендата на спорта Валентино Роси.
Уловката обаче е, че VR46 ще получи само една актуална машина, а не две, колкото получаваше Прамак през последните години. Най-вероятно този актуален мотор ще бъде даден на Фабио Ди Джанантонио, а неговият съотборник ще разполага с модела от 2024 година.
Решението за бъдещето на Ди Джанантонио в MotoGP вече е взето
Това решение на Дукати да намали броя на заводските си машини не се хареса много на VR46, които очакваха да разполагат с два актуални мотора в началото на преговорите с Дукати. А това намаляване на броя заводски мотори е свързано с желанието на големите шефове да намалят разходите за програмата си в MotoGP.
От VR46 не са доволни от намаляването на бройката заводски Дукати-та в MotoGP
„Мога само да се гордея от факта, че догодина VR46 ще получава заводска подкрепа от Дукати в MotoGP. Ние ще имаме официален мотор и един GP24. Ако преди няколко години ми го бяха казали, аз нямаше да повярвам. Това е наистина важен момент за цялата ни група, след като постигнахме тези резултати през последните три години, с млад отбор, с много хора, които са с нас още от Moto3, това е нещо невероятно.
„Искам да благодаря на всички в отбора, всичките ни партньори за доверието в нашия проект, които днес получи заслуженото подсилване. Очаква ни натоварена година, пълна с промени, но ние нямаме търпение да се тестваме и да постигнем нашите амбициозни резултати“, заяви ръководителят на VR46 Дукати Алесио Салучи.
Освен на един актуален мотор от догодина VR46 Дукати ще може да разчита и на засилено присъствие на техници на Дукати в своя гараж.
Снимки: Gettyimages