През годините Ред Бул се наложи като екипът, който дава най-често шансове на млади пилоти да достигнат и да покажат на какво са способни във Формула 1. За „Биковете“ разбира се това е по-лесно, отколкото за техните съперници, тъй като все пак те разполагат с два отбора – Ред Бул и Рейсинг Булс.
И докато в Ред Бул много рядко се виждат млади състезатели, то в Рейсинг Булс, който в миналото беше познат още като Торо Росо (2006-2019) и Алфа Таури (2020-2023), ситуацията е доста по-различна. Още когато „Биковете“ закупиха тима на Минарди в края на 2005 беше ясно, че той ще бъде използван като младежки състав, за да се помага с развитието на младите таланти.
През годините през Торо Росо преминаха Себастиан Фетел, Макс Верстапен, Карлос Сайнц, Пиер Гасли и други имена. Да част от тях не успяха да впечатлят и бързо бяха освободени, но важното е, че получиха своя шанс да покажат на какво са способни.
В момента младежката програма на Ред Бул отново разполага с доста обещаващи таланти, включително пилотите във Формула 2 и Формула 3 Исак Хаджар и Арвид Линдблад. Към тях трябва да бъде добавен и резервният състезател на „Биковете“ Лиам Лоусън, който също чака своя шанс за титулярно място във Формула 1.
В своята колонка в Speedweek доктор Марко заяви, че е готов отново да даде шанс на млад пилот, като той дори посочи Оливър Беарман като пример какво може да бъде постигнато от един млад пилот. Британецът дебютира извънредно по-рано тази година с Ферари и точно това негово представяне в Джеда му осигури титулярното място в Хаас догодина.
Беарман посочи основния фактор зад неговото привличане в Хаас
„С Оливър Беарман той беше на правилното място в правилния момент и догодина ще е във Формула 1. Неговото състезание с Ферари му осигури бъдеще във Формула 1, но, ако погледнем резултатите му във Формула 2, нещата ще са много по-неприятни за него. Но е хубави, че млади момчета стигат до Формула 1, аз напълно подкрепям това.
„Няма да назовавам имена или да соча с пръст, но има пилоти, които се застояват и в зависимост от настроението си са по-добри или по-лоши. Те блокират пътя за младите пилоти. Отборите също ги е страх от младежите. Разбира се те допускат грешки, но аз предпочитам някой да допуска грешки и да има надежда за бъдещето, отколкото да няма никакво подобрение“, каза Марко, визирайки част от ветераните, които непрестанно удължават кариерите си.
Снимки: Gettyimages