Гледай на живо

Джанлоренцо Бленджини и Николай Иванов с равносметка за участието на волейболните национали в Лигата на нациите

Норис: ФИА рискува да има доста скучни състезания заради границите на пистите

Пилотът на Макларън Ландо Норис е на мнението, че състезанията във Формула 1 могат да станат много скучни, ако няма промени в правилата и тълкуването на границите на пистите.

Миналата седмица британецът бе санкциониран с пет секунди в хода на Гран При на Австрия, тъй като стюардите прецениха, че той е излязал твърде много пъти извън очертанията на „Ред Бул Ринг“ в хода на състезанието. Тази санкция на Норис обаче остана на заден план след удара между него и Макс Верстапен.

Норис: Макс няма за какво да се извинява, аз прекалих с реакцията си
Норис: Макс няма за какво да се извинява, аз прекалих с реакцията си

Самото си наказание пилотът на Макларън си заслужи след атаката си срещу Верстапен в третия завой, когато той блокира предната си гума и излезе извън пистата. Това се случи след като той вече беше предупреден официално да внимава с границите на пистата.

Верстапен отговори на критиците си след инцидента с Норис
Верстапен отговори на критиците си след инцидента с Норис

Според Норис обаче в подобни ситуации се изисква повече здрав разум, за да не се стигне до ситуация, в която пилотите ще бъдат обезкуражени да атакуват своите съперници, за да не рискуват да получат наказание. В случая в Австрия Норис спечели позицията, но веднага я върна на Верстапен, с което практически нямаше спечелено предимство по неправомерен начин.

„Беше доста глупаво, ако трябва да сме честни. Опитах да изпреваря и блокирах гумата си, затова излязох от пистата, след което се опитах да избегна легналия полицай. Веднага върнах позицията на Макс, което ми коства сигурно секунда и половина. Като цяло загубих време в този случай.

„Подобни неща ще попречат на хората да се състезават. Ако искате да не се състезаваме, да не се атакуваме и да се получават скучни надпревари, то тогава може да се използват тези правила.

„Сигурен съм, че вече има измислени решение, защото има разлика между излизането извън пистата и печеленето на предимство и излизането защото си допуснал глупава грешка и не си преценил правилно нещата. Фактът, че получаваш наказание за това нещо, особено в състезателно ситуация, при това когато позицията е върната, няма логика за мен. Така че се надявам да се намери бързо решение“, заяви Норис.

Норис: Не бих променил нищо в сблъсъка с Верстапен
Норис: Не бих променил нищо в сблъсъка с Верстапен

Подобно наказание получи и Юки Цунода в Испания, където той бе избутан извън пистата в борбата си с друг пилот в първия завой. Комисарите обаче прецениха, че това е третият страйк за японския пилот и въпреки че той реално загуби време в ситуацията го наказаха с 5 секунди.

„В Барселона аз излязох от пистата в първия завой, след като бях избутан от друг пилот в битката помежду ни. Аз се върнах на пистата по правилния начин, заобикаляйки двата конуса, но те го приеха като нарушение на границите на пистата.

„Аз не спечелих нищо. Разбира се пуснах другата кола да ме изпревари и се върнах зад нея. Вече имах две нарушение и те сметнаха и това за нарушение. Не мога да разбера защо това се случи. Това правило е много глупаво“, каза Цунода.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички