Вчера в медиите в Нидерландия се появи информация, че отборът на Ред Бул е провел таен тест с болида си от 2022 на пистата „Имола“ по-рано тази седмица.
По-късно тази информация бе потвърдена от лагера на „биковете“. Главният инженер на отбора Пол Монахан също така потвърди и каква е била причината Макс Верстапен да прекара цял ден зад волана на болида от 2022 година.
Ред Бул с таен тест на „Имола“ преди Гран При на Испания
„Опитахме се да дадем на Макс отправни точки от предишна колата. Когато се опитваме да преценим силните и слабите страни на сегашната кола, неговата отправна точка е сегашната кола. И затова можеш да си казваш, че в предишни години сме имали определени неща, но да не си сигурен, защото отдавна не си карал старата кола.
„Така че, с този тест с предишен автомобил, ние се опитахме да дадем на Макс по-добра отправна точка и той успя да ни даде добра обратна връзка. Сега нещата са ние да я обработим“, каза Монахан.
Цялото това търсене на отправна точка е с цел Ред Бул да намери решение за проблемите на RB20, свързани с поведението върху неравностите и бордюрите. Такива нямаше при RB18 от 2022, а тестът на „Имола“ бе идеална възможност двете коли да бъдат сравнени, тъй като само преди месец Формула 1 бе на италианското трасе за Гран При на Емилия-Романя, спечелена от Верстапен.
Снимки: Gettyimages