Как Гуаню Джоу спаси подиума на Сайнц в Монако?

Как Гуаню Джоу спаси подиума на Сайнц в Монако?

Гуаню Джоу не блесна със своето представяне в Гран При на Монако миналата седмица, след като бе най-бавен в квалификацията и финишира последен в състезанието в Княжеството.

Китаецът обаче изигра ключова роля в разпределението на местата в челото на класирането в най-престижното състезание в календара на Формула 1. Именно той бе причината Карлос Сайнц да си върне третото място по време на червения флаг, който бе показан още в първата обиколка.

Това се случи след слабото потегляне на Джоу, който бе изпреварен много бързо от стартиралите зад него съотборници в Хаас Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг. Пилотите на американския тим тръгнаха от последната редица, след като бяха изключени от резултатите от квалификацията, заради техническо нарушение.

Дисквалифицираха двамата пилоти на Хаас
Дисквалифицираха двамата пилоти на Хаас

Именно те бяха в центъра на голямата катастрофа на качването към казиното, която наложи спирането на надпреварата. А заради този инцидент Джоу трябваше буквално да спре на пистата, след което да си проправи път с много ниска скорост през морето от отломки.

А нуждата китайският пилот на Заубер да стори това означаваше, че той не успя да стигне до края на първия сектор преди състезанието да бъде спряно. Тогава обаче Сайнц вече беше потънал до дъното на класирането след контакта си с Оскар Пиастри в първия завой.

Мнозина очакваха испанецът да трябва да рестартира надпреварата от 16-та позиция, която заемаше в момента на спирането на състезанието. Тъй като обаче Джоу не бе стигнал до края на първия сектор ФИА взе подреждането от предходната надеждна контрола, която е разположена на така наречената „линия за кола на сигурността 2“, която се намиран на изхода от „Сен Дево“.

Случилото се в Монако не е прецедент, тъй като подобно решение бе взето и в Австралия през миналата година. Тогава след масовата катастрофа в последния рестарт в предпоследния тур подреждането беше базирано на реда, в който колите се наредиха на стартовата решетка за него.

Дори завършилият четвърти Ландо Норис призна след състезанието, че на база прецедента от Австралия миналата година решението на ФИА е било напълно правилно.

„Мисля, че ФИА постъпи правилно. Имаме и прецедент, в който да използваме тази линия, когато не е възможно да се използва някоя от официалните контроли. Не мисля, че щеше да е коректно да използваме мини секторите. Очевидно причината Карлос да си върне подиума бе фактът, че Джоу не беше стигнал до края на първия сектор, когато състезанието беше спряно. Така че Карлос изкара късмет“, обясни британският пилот на Макларън.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички