Два български отбора влязоха в тройката в своите класове на провелия се по-рано тази седмица Shell Eco-marathon на пистата в Ногаро, Франция.
Най-добре се представи отборът на Blue-EV от Професионалната гимназия по селско и горско стопанство в Чепелара, който се състезава в прототипния клас с електрическо задвижване. Преди състезанието от Blue-EV си бяха поставили за цел да запишат резултат от 700 километра за kWh, но резултати надскочиха техните очаквания.
![Shell Eco-marathon – едно по-различно състезание](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/08052024/7998ade1-43ee-4b06-b73e-93dbe9691fc9.jpg?operations=crop(467:781:3246:2344),fit(478:270))
Shell Eco-marathon – едно по-различно състезание
След неуспешния първи опит тимът постигна 803.4 км за kWh във втория си, след което подобри това постижение до 904.5 километра в петия си. Това осигури на отбора третото място в един от най-оспорваните класове, в който участие взеха 26 от записани 29 тима, като от преминалите техническата инспеция три не направиха успешен опит за покриване на дистанцията от 10 обиколки в рамките на 38 минути.
Пред българите с резултати от съответно 1 259.2 и 992.0 километра за kWh останаха двата френски отбора от Политехническия университет в Нант и колежа „Марсел Доре“ от Верне, в близост от Тулуза.
В този клас участваше и още един български отбор, този на Avtomobilist от Русенския университет „Ангел Кънчев“. Той се класира на 11-то място с резултат от 594.4 километра, постигнат в неговия четвърти опит.
![Представяне на българските участници на Shell Eco-marathon 2024](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/08052024/92ed2646-c434-43f9-8663-c827ce540781.jpg?operations=fit(1920:1080))
В състезанието за автомобили от градски тип с водородна горивна клета България бе представена от два отбора. Първият бе този на Технически университет – София (TUS Team), който се класира на третото място в категорията с постижение от 204.1 километра за един кубичен метър водород. За съжаление отборът на HydRU от Русенския университет остана извън класирането, тъй като не успя да направи нито един успешен опит в петте си излизания на пистата.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25052024/240b63df-3c1e-469e-a232-824f074b2817.jpg?operations=fit(1100:608))
И тук победата бе за Политехническия университет в Нант, чийто тим постигна 311.3 километра за един кубичен метър водород. На второ място остана нидерландският тим на HAN Hydromotive, който записа 277.0 километра.