Надпреварата за Гран При на Емилия-Романя днес почти сигурно ще бъде със само едно спиране в бокса за всеки пилот. Основните причини за това са две. Първата е изключително дългият пит лейн на „Имола“, а втората са трудните изпреварвания на италианското трасе.
![Най-бързата стратегия за днес е с един бокс](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/19052024/b2ede898-0e21-4064-ba9d-729d88506ba4.jpg?operations=crop(0:5:1024:581),fit(478:270))
Най-бързата стратегия за днес е с един бокс
С оглед тези два важни фактора е почти сигурно, че всички пилоти в челото ще заложат на стандартна стратегия със старт със средно твърдите смеси и преминаване към твърдите около средата на дистанцията. От гледна точка средно меките смеси всички в челото имат по поне един чисто нов комплект.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/19052024/2282804e-4878-453c-8e95-ae219d1a7c42.jpeg?operations=fit(1100:608))
При твърдите сликове обаче ситуацията е малко по-различна. От тях пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри, които бяха много бързи вчера, нямат нови комплекти и ще трябва да залагат на вече карани такива. Това може да се окаже решаващо в опитите на двамата да приложат пресичаща стратегия в хода на надпреварата.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/19052024/8a68c5f1-4891-4af7-b297-46d186a66852.jpeg?operations=fit(1100:608))
С меките гуми ситуацията е идентична за почти всички в топ 10 на старта, с изключение на Юки Цунода, Дениъл Рикардо и Нико Хюлкенберг. Тримата имат по четири използвани комплекта от меките смеси, докато всички останали са с по три такива. Пилотите, които не участваха в Q3 вчерат имат по поне един комплект изцяло нови и недокоснати меки гуми, които могат да са им полезни при едно късно излизане на колата на сигурността, което не е невъзможно.
Снимки: Imago