През миналата седмица ФИА проведе втория тест на калници за колите от Формула 1, чиято цел е да намалят водната пелена в условията на проливен дъжд, за да могат състезанията да продължават, когато вали силно.
Тези изпитания се проведоха на пистата „Фиорано“, а в тях се включи отборът на Ферари със своите тестови състезатели Артур Леклер и Оливър Беарман. По-малкият брат на Шарл Леклер бе зад волана на оборудваната с калниците F1-75 от 2022 година, а Беарман се движеше зад него на изкуствено наводнената писта.
Преди уикенда за Гран При на Емилия-Романя обаче Беарман заяви, че калниците не дават желаните резултати и ФИА ще трябва да се върне на чертожната дъска. Този нов дизайн, който бе изпробван от Ферари, почти изцяло покрива предните и задните гуми, но явно и това не е достатъчно, за да се намали водната пелена.
„Аз карах зад Артур, който бе с калниците. Засега разликата не е много голяма. Мисля, че на видеото ясно се видя, че ситуацията е почти същата. Така че за мен трябва да се върнем на чертожната дъска, трябва да продължим да търсим решение.
„Изпробвахме няколко различни конфигурации, но намокрихме само правата, за да проверим каква ще е разликата. Направихме четири-пет серии с различни нива на отваряне на калниците, защото, ако те са напълно затворени, тогава става трудно да се контролират температурите на гумите.
„Мисля, че проблемът се дължи на факта, че тези коли генерират твърде много притискане от пода, което зарежда въздуха и вдига много вода. Дори и с калниците видимостта беше ниска. Беше малко по-добре, вижда се разлика, но тя не е достатъчна“, обясни Беарман.
Снимки: Gettyimages