Инженерите на официалния доставчик на гуми във Формула 1 Пирели прогнозират, че средно твърдите гуми ще бъдат най-подходящи за днешното спринтово състезание в Маями. То ще бъде с продължителност от 19 обиколки, което според Пирели не изключва възможността и меките смеси да бъдат използвани от някои от пилотите в по-задната част на решетката.
„Петъкът на спринтовите уикенди винаги е много натоварен, още повече тук в Маями, където температурите са много високи, тази на пистата достигна 55 градуса, което направи живота труден за пилотите, колите и гумите. Напълно очаквано имахме голяма еволюция на пистата в началото на деня и времената паднаха много бързо. Това повлия и на дългите серии, в които времената се подобряваха, въпреки че термалната деградация е доста голяма. От това, което видяхме, гумите, които направиха повече обиколки, не показват признаци на грейнинг.
„Спринтовата квалификация беше някак необичайна. В началото пистата еволюираше доста, но в края на SQ2 се видя, че времената не се подобряват и дори се влошаваха. Този феномен се прояви още повече в SQ3, където обичайното подобрение от средно твърдите към меките гуми беше минимално, а принципно разликата е доста голяма. Ще проучим данните внимателно, за да разберем защо това се случи.
„Колкото до спринта, средно твърдите гуми ще са най-подходящи за тези 19 обиколки. Въпреки това не трябва да изключваме и меките от сметките, тъй като те могат да дадат голямо предимство в първите обиколки. С тази конкурентна колона тези в по-задната част на решетката могат да поемат по този път, за да видят какво ще е представянето на меките гуми преди състезанието в неделя. Това би бил начин за печелене на позиции на старта, които впоследствие да бъдат запазени, ако се формира влакче от коли“, обясни главният инженер на Пирели Симоне Бера пред официалния сайт на италианската компания.
Снимки: Gettyimages