Маверик Винялес правеше отличен уикенд за Гран При на Португалия, в който спечели спринта и се движеше втори в основното състезание.
В началото на последната обиколка обаче испанският пилот на Априлия напусна надпреварата заради повреда в скоростната кутия. След състезанието Винялес разкри, че трансмисията не е работела добре през цялата дистанция и той е имал проблем с превключването на шеста предавка на старт-финалната права.
В края на предпоследния тур този проблем стана още по-сериозен и испанецът въобще не успя да включи на най-високата предавка. Впоследствие той излезе в зоната за сигурност, опитвайки се да включи на предавка, след като скоростната кутия бе изключила от скорост.
Винялес се възползва от неточност на Баная и спечели спринта в Португалия
Докато Винялес правеше това изведнъж втората предавка зацепи, но оборотите се оказаха прекалено високи и той бе изхвърлен от мотора си. Това доведе от хайсат, който извади испанеца от надпреварата.
Въпреки този развой на събитията самият пилот остава доволен от показаното на „Портимао“, тъй като е бил много бърз и е бил в челото, независимо от тези трудности със скоростната кутия.
Мартин с лесна победа в Португалия, Акоста с първи подиум в MotoGP
„Опитах се да включа на шеста, но тя не зацепи. Така че моторът включи на неутрална и стигнах ограничителя на оборотите. Показах крака си встрани, за да предупредя Бастианини, че имам проблем.
„Продължих да с опитите да вкарам на шеста, но нищо не се получи. Така че се върнах на втора за първия завой и щом подадох газ предавката зацепи и се случи хайсатът. Моторът не се заключи.
„Не бих казал, че съм разочарован, но може би ще трябва да обърнем внимание на този проблем и да подобрим нашата надеждност. Бих окуражил всички техници на Априлия да подобрят това нещо. Мисля, че това е важно, ако искаме да се борим за победи всеки уикенд.
„Невероятно е колко бърз може да е този мотор, когато балансът е уточнен. От шестата обиколка имах проблем с превключването от пета на шеста предавка и понякога не успявах. Така че удрях ограничителя на оборотите много дълго и губех максимална скорост и десети.
„Но въпреки това успявах да карам в рамките на 1:38, което беше невероятно. През цялото време си мислех, че ще мога да се боря за победата. Проблемът е, че скоростната кутия ставаше все по-зле и по-зле.
„Просто се молех шестата да се включи, защото трябваше да пробвам няколко пъти, за да се случи. Така че всеки път губех по две десети на старт-финалната права, но успявах да наваксам загубеното в завоите. Дори с тези проблеми правех обиколки за 1:38.8, а можех да съм с темпо 1:38.6.
„Не знам какво да кажа. Понякога тези неща се случват. Но предпочитам да се случват, когато в челото“, обясни Винялес.
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages