Световният шампион Макс Верстапен е бил изненадан от агресивния подход на инженерите на Ред Бул при създаването на RB20, който включва някои много интересни дизайнерски решения.
Най-впечатляващата част от колата, която беше представена вчера, са страничните въздушни кутии и по-специално тяхната предна част. Там, вместо традиционния хоризонтален отвор, RB20 има вертикален такъв, който напомня на отвора, който бе използван от Мерцедес с концепцията на нулеви странични кутии.
Ред Бул представи RB20, с който ще защитава титлите във Формула 1
Ако този дизайн сработи според очакванията той ще даде огромно предимство на Ред Бул, тъй като въздушният поток към задния край на автомобила ще бъде доста по-изчистен.
„Доволен съм от посоката, която беше избрана. Видях чертежите в Абу Даби, последното състезание за миналата година и бях изненадан колко големи са разликите. Определено дизайнерите не са били консервативни, да го кажем така. Това, което харесвам в отбора е, че ние имахме много добър пакет и те просто поемат риск, за да го направят още по-добър.
„Разбира се само времето ще покаже дали това решение е добро, но това, което виждам в отбора е, че всички са доволни от свършената работа през зимата. Но все пак не знаем нищо. Не можем да контролираме какво правят другите хора.
„Мисля, че това е контролирана агресия. Всички са много доволни с това, което са направили. Изглежда няма никакви въпросителни около свършено, всички знаят какво е постигнато“, заяви Верстапен.
Ред Бул вече направи шейкдаун на RB20, а следващото излизане на колата на писта ще бъде по време на предсезонния тест, който ще се проведе в Бахрейн следващата седмица. Изпитанията на „Сахир“ ще стартират в сряда и ще продължат до петък. Всеки ден ще включва общо осем часа, в които отборите да могат да са на пистата.
Снимки: Red Bull Content Pool