Алейш Еспаргаро беше най-бързия пилот с мотор, различен от Дукати, в хода на първия предсезонен тест в MotoGP за 2024 година. Пилотът на Априлия завърши изпитанията на „Сепанг“ в Малайзия на петото място, изоставайки с 0.409 секунди от световния шампион Франческо Баная (Дукати), който унищожи рекорда на трасето вчера.
След края на теста край Куала Лумпур Еспаргаро говори пред медиите на пистата и каза какво според него не достига на Априлия, за да се бори по-често в челото на класирането. По неговите думи италианската марка трябва да работи още по своя двигател, който изостава от тези на Дукати и КТМ.
Баная с унищожително темпо в последния ден на теста в Малайзия
„Надявам се да го подобрим. Трябва ни по-голям въртящ момент в средните обороти. След смяната на предавката ни трябва малко повече въртящ момент, малко повече мощност. Моторът за 2024 определено е по-добър от този за 2023, но голямата ни слабост си остава двигателят. Ако искаме да се борим с големите, ние трябва да увеличим мощността“, каза Еспаргаро.
Той все пак отчете, че RS-GP запазва една от силните си черти от миналия сезон, а именно скоростта в средата на завоите. Именно това високо темпо в тях позволи на испанеца да стигне до победите във Великобритания и Каталуния, които бяха все на писти с издължени завои, в които скоростта в тях прави по-голяма разлика.
Еспаргаро обаче признава, че тази скорост в средата на кривите може и да не бъде използване максимално, ако той попадне в трафик. В търсенето на решение на поведението на RS-GP в мръсния въздух Априлия накара своите пилоти да карат в група във втория ден на теста в Малайзия в сряда.
„Сега бях на среща с аеродинамиците и те ме попитаха как можем да накараме мотора да се държи по-добре и да спира по-добре когато сме в група. Отговорих им, че това е много добър въпрос, но аз нямам решение.
„Обичам този мотор, той има невероятно характеристики, позволява ми да натискам много в средата на завоите, а моят стил е точно такъв. Но няма да е лесно да сменяме посоката и да се борим.
„Моторът е стабилен, което е добре. Ако искаш да изпреварваш трябва да рискуваш повече в завоите, така допълнителната стабилност в плюс. Но моторът е много тежък, така че ще видим какво ще може да направим в катар“, обясни Еспаргаро.
До началото на сезона в кралския клас остават само два дни за подготовка, които ще бъдат на 19 и 20 февруари в Катар. Битката за титлата в MotoGP за 2024 година ще стартира с Гран При на Катар между 8 и 10 март.
Снимки: MotoGP