Пикапите са се появили на бял свят с една основна цел - да са полезни в бизнеса, да пренасят разнообразни товари, да предлагат повече варианти за използване на товарния отсек и разбира се, това да се случва с по-ниски експлоатационни разходи. С времето, тази функция се запази, но и сериозно се обогати - днес пикапите предлагат комфорт на борда, съизмерим с луксозни автомобили, имат проходимост като най-сериозните офроудъри, по мощност не отстъпват на спортните автомобили и с тях може да се забавлявате далеч извън асфалтовите пътища.
Всичко това може да ви предложи Ford Ranger Raptor, който има способностите да направи всеки един превоз на товар малко по-интересен или дори по-екстремен, зависи закъде пътувате. Обемът на товарния “леген” е 1226 литра, а между калниците се събира едно евро пале, като в зависимост от модификацията дължината на легена на пикапа достига 2,3 метра. С други думи, с Raptor може да пренасяте велосипеди, джетове, да дърпате солидни ремаркета и т.н. и ако са добре закрепени, да не се лишавате от спортните емоции. Всичко това се допълва и от използването на издръжливи и устойчиви материали в интериора и легена, които могат да понесат хиляди товарения и разтоварвания, качване и слизане, тътрене на тежки товари и т.н. Работата си остава основният акцент, без значение колко далеч може да стигне Ranger Raptor там, където няма пътища.
Ranger Raptor предлага шест режима на движение: нормален, спортен, за трева, за чакъл и сняг, за кал и пясък, за твърд макадам и разбира се – Baja за максимални офроуд емоции. Субективно зад волана се усеща „тежката стъпка” на тежкия почти 2,5 тона автомобил при нормален режим на движение, при Sport возията става по-твърда, а реакциите на волана и на автомобила – по-остри. Най-интересното при Sport обаче е промяна в звука на двигателя – в случая 3-литровия V6 бензинов мотор с мощност 292 конски сили.
Многото лица на Ford Ranger Raptor
Ключова роля в стабилната и предвидима работа на окачването имат амортисьорите Fox, които имат ход до 290 и 250 мм, съответно на предния и задния мост. Твърдостта на амортисьорите се регулира по електронен път, а на волана има бутон с избор измежду три настройки. Електрониката се грижи и за поведението на пикапа в по-трудни условия и подпомага водача при регулиране на ускорението, намирането на оптималното сцеплението, реакцията на волана и още елементи, които са важни за сигурното управление.