Доставчикът на гуми във Формула 1 Пирели прогнозира, че оптималната стратегия за Гран При на Япония утре е с две спирания в бокса. Деградацията на гумите е важен фактор в състезанията на „Сузука” и това може да е предопределящо за изхода на състезанието.
Интересното е, че от италианската компания предлагат три варианта на стратегията с два бокса, които изискват различни типове гуми, но които дават сходни резултати като представяне на трасето.
Първият е за старт с меките сликове и първа серия турове до 13-19 обиколка, втора серия с твърдите гуми до 31-37 обиколка и оттам до финала пак с твърдите сликове.
,fit(478:270))
Верстапен с категоричен полпозишън в Япония, Пиастри е втори
Вторият вариант е за старт със средно твърдите и смяната им между 14 и 20 обиколка, след това серия обиколки с твърдите до 37-43 обиколка и след това последен стинт с меките.
,fit(478:270))
Леклер останал шокиран от разликата с Верстапен
Третият вариант също е интересен – старт с меките до 13-19 обиколка, след това с твърдите до 36-41 обиколка и финална трета серия пак с меките. Точно този вариант обяснява „пестенето” на меки гуми в третата част на квалификацията днес от страна на част от отборите и пилотите.
,fit(478:270))
Хамилтън каза защо той и Ръсел изостават толкова много на "Сузука"
Съществува и вариант на стратегията само с един бокс – старт с меките до 18-25 обиколка, като тогава представянето им вече ще е гранично и след това с твърдите до финала. Но се предполага, че двете дълги серии обиколки ще направят така, че и двата модела гуми ще са с компромисно представяне в края на живота им.
Последвайте канала ни вСнимки: Gettyimages