Ръководителят на екипа на Джота Сам Хигнет не съжалява за нищо от случилото се в „24-те часа на Льо Ман“ миналия уикенд, тъй като неговите пилоти са били „царете на света“, макар и за един час.
След разбъркването на прототипите в Hypercar категорията при първия проливен дъжд в рамките на третия час на състезанието частното Порше на Джота с №38 (Ийфей Йе, Антонио Феликс да Коща, Уил Стивънс) се озова начело в генералното класиране. В същото време прототипът на британския екип в LMP2 с №28 (Пиетро Фитипалди, Дейвид Хайнемайер Хансън, Оливър Расмусен) също оглави класирането в своята категория.
Всичко това обаче се промени след инцидента на Йе, който се удари в стената на завоите „Порше“, докато се откъсваше от заводското Порше №5 на Дайн Камерън, Фредерик Маковиеки и Михаел Кристенсен. Този удар на китайския пилот наложи 20-минутен престои в бокса, който коства на Джота четири обиколки.
По-късно в състезанието Да Коща също имаше един инцидент, който също доведе до продължителен бокс. В крайна сметка Джота №38 завърши на 40-то място в общото класиране, на цели 98 обиколки от победителите от Ферари №51. Джота №28 пък финишира на 24-та позиция (13-та в LMP2).
„Бяхме царете на света за един час някъде, защото водехме в генералното класиране и в LMP2. Не съм сигурен дали някой друг е правил това като отбор. Вземаме това“, заяви Хигнес.
Всъщност коментарът на британеца не е съвсем точен, тъй като през 2017 година прототипът на Jackie Chan DC Racing №38 бе начело едновременно в LMP2 и в генералното класиране, след множеството отпадания на прототипите от LMP1. Тогава победата в общото подреждане бе за Порше №2, което още в ранните часове прекара доста време в бокса заради повреда, но успя да навакса изоставането си от №38 и да спечели с аванс от обиколка пред №38.
Снимки: Gettyimages