Маркус Ериксон: Рестартът в последната обиколка беше нечестен и опасен

Маркус Ериксон: Рестартът в последната обиколка беше нечестен и опасен

Бившият пилот във Формула 1 Маркус Ериксон се бе запътил към своята втора поредна победа в „500-те мили на Индианаполис“, когато само две обиколки преди края състезанието бе спряно с червен флаг след катастрофата между Кристиан Лундгард, Ед Карпентър и Бенджамин Педерсен при рестарта в края на 196-та от 200 обиколки.

Нюгардън с първа победа на "Инди 500" след доста спорен финал
Нюгардън с първа победа на "Инди 500" след доста спорен финал

Въпреки малкото оставащи обиколки, които нямаше да бъдат достатъчни състезанието да бъде спряно и след това да се изпълни стандартната процедура по рестартиране, рейс директорът все пак избра да спре надпреварата. Много бързо стана ясно, че тя ще бъде подновена със само една обиколка зад колата на сигурността, а не стандартните две или три, в които пилотите да могат да загреят своите гуми.

Освен това този рестарт малко или много остави в изключително неблагоприятна позиция лидера, в този случай Ериксон. Шведът трябваше да поведе колоната към зеления флаг, отваряйки въздушната струя за своите съперници.

Въпреки че Ериксон направи всичко по силите си, тръгвайки много рано за рестарта, след което се опита да наруши въздушната струя, той все пак бе изпреварен от Джоузеф Нюгардън на влизането в третия завой в последния тур. След финала разочарованият швед говори пред медиите и определи този рестарт като „нечестен и опасен“.

„Беше нечестен и опасен край на състезанието. Никога не сме имали рестарт направо от бокса. Нямаше как да загреем гумите. Беше труден завършек на състезанието. Не съм съгласен с нещата, които бяха направени“, коментира Ериксон.

„Не мисля, че имаше достатъчно обиколки, за да се направи това, което стана. Не мисля, че е правилно да има рестарт със студени гуми направо от бокса, когато половината колона се опитва да настигне всички останали. Не мисля, че това е честен или правилен начин състезанието да завърши. Не съм съгласен.

„Мисля, че направих страхотен рестарт и напълно изненадах Джоузеф, което ми позволи да запазя водачеството в първия завой, но след това нямах шанс. Давах пълната газ, но въздушната струя беше много силна. Трудно е за преглъщане.

„Разочарован съм, защото направихме всичко както трябва днес. Изкарахме едно страхотно състезание, имах страхотна кола, страхотна стратегия и стопове, както и хубави рестартове. Опитах се да изненадам Джоузеф, тръгвайки рано и се получи. След като ме изпревари аз се опитах да си върна първото място, но не беше достатъчно. Той свърши работата си добре.

„С тази аеродинамика беше много трудно за водача при всеки рестарт, а и не само. Знаех, че за последния рестарт ще бъде почти невъзможно да запазя първото си място. Все пак успях да го направя в първия завой, но не и в третия“, добави още шведът.

Снощният финал на „Инди 500“ бе сравнен от много хора със завършека на Гран При на Абу Даби във Формула 1 през 2021 година, когато отново имаше спорен рестарт в самия край. Любопитно е да се види какво бе коментирал Ериксон за събитията на „Яс Марина“ и спечелената от Макс Верстапен титла.

„Най-великият сезон във Формула 1 за всички времена. Най-добрият спортен сезон. Финалът на състезанието обобщава този луд сезон перфектно. Такова нещо не може да се предвиди. Невероятно. Честито Макс Верстапен“, бе написал Ериксон в своя профил в Туитър тогава.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти