Защо Волф очаква по-добро представяне от Мерцедес в Саудитска Арабия?

Първият кръг за сезона във Формула 1 не се разви по най-добрия възможен начин за отбора на Мерцедес, чиито пилоти Люис Хамилтън и Джордж Ръсел завършиха съответно пети и седми в надпреварата за Гран При на Бахрейн. В хода на състезанието на „Сахир“ двамата загубиха по над 50 секунди от победителя Макс Верстапен, който в голяма част от дистанцията кара консервативно, за да пази своята техника, тъй като разполагаше в комфортен аванс пред своите преследвачи.

Един от големите проблеми на „Черните стрели“ в Бахрейн бе голямото износване на гумите, за което допринасят както конфигурацията на „Сахир“, така и абразивният асфалт на пистата. Самото трасе не е било преасфалтирано от неговата конструкция през 2004 година, а изначалото асфалтът там беше много абразивен. Дългите години на употреба обаче са го направили още по-абразивен и всъщност сега „Сахир“ е пистата с най-абразивния асфалт в календара на Формула 1.

Деймън Хил: Сега Мерцедес е по-назад от 2022 година
Деймън Хил: Сега Мерцедес е по-назад от 2022 година

Трасето в Джеда, където в края на тази седмица ще се проведе Гран При на Саудитска Арабия, пък е едно от най-гладките в календара. Освен това пистата край бреговете на Червено море няма толкова зони на спиране и ускорение, които да натоварват допълнително задните гуми, както бе в Бахрейн. Вместо това в Джеда преобладават бързите криви, което оказва по-голямо натоварване върху предните гуми.

Тото Волф отписа Мерцедес от битката за титлата през 2023 година
Тото Волф отписа Мерцедес от битката за титлата през 2023 година

Именно тази голяма разлика в характеристиките на първите две писти за сезона във Формула 1 дава надежди на шефа на Мерцедес Тото Волф, че неговият тим ще се представи по-добре в Джеда. Исторически погледнато писти като тази в Саудитска Арабия, сред които са още „Спа“, „Силвърстоун“, „Сузука“ и други винаги са подхождали повече на „Черните стрели“, което е още една причина Волф да се надява на по-силен уикенд. Той обаче не очаква „чудеса“ от Хамилтън и Ръсел в Гран При на Саудитска Арабия.

Верстапен прогнозира по-оспорвано състезание в Саудитска Арабия
Верстапен прогнозира по-оспорвано състезание в Саудитска Арабия

„За последно се надявах на чудо преди много време. Пистата в Бахрейн натоварва много задните гуми, асфалтът там е много абразивен, а това е една от най-слабите страни на нашата кола. Ако погледнем нещата от тази страни, в Саудитска Арабия трябва да сме по-добре. Определено мисля, че на пистите, които натоварват повече предните гуми, ние ще се представяме по-добре“, каза Волф.

Волф: Няма да имаме проблем с тавана на бюджетите
Волф: Няма да имаме проблем с тавана на бюджетите

Трасето в Джеда има цели 27 завоя, но само две зони с тежки спирания и ускорения от ниска скорост. Те се намират в началото и края на обиколката, а през останалото време пилотите се движат с много висока скорост, тъй като преобладават средно бързите и бързите криви.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички