Първият кръг за сезона във Формула 1 не се разви по най-добрия възможен начин за отбора на Мерцедес, чиито пилоти Люис Хамилтън и Джордж Ръсел завършиха съответно пети и седми в надпреварата за Гран При на Бахрейн. В хода на състезанието на „Сахир“ двамата загубиха по над 50 секунди от победителя Макс Верстапен, който в голяма част от дистанцията кара консервативно, за да пази своята техника, тъй като разполагаше в комфортен аванс пред своите преследвачи.
Един от големите проблеми на „Черните стрели“ в Бахрейн бе голямото износване на гумите, за което допринасят както конфигурацията на „Сахир“, така и абразивният асфалт на пистата. Самото трасе не е било преасфалтирано от неговата конструкция през 2004 година, а изначалото асфалтът там беше много абразивен. Дългите години на употреба обаче са го направили още по-абразивен и всъщност сега „Сахир“ е пистата с най-абразивния асфалт в календара на Формула 1.
Деймън Хил: Сега Мерцедес е по-назад от 2022 година
Трасето в Джеда, където в края на тази седмица ще се проведе Гран При на Саудитска Арабия, пък е едно от най-гладките в календара. Освен това пистата край бреговете на Червено море няма толкова зони на спиране и ускорение, които да натоварват допълнително задните гуми, както бе в Бахрейн. Вместо това в Джеда преобладават бързите криви, което оказва по-голямо натоварване върху предните гуми.
Тото Волф отписа Мерцедес от битката за титлата през 2023 година
Именно тази голяма разлика в характеристиките на първите две писти за сезона във Формула 1 дава надежди на шефа на Мерцедес Тото Волф, че неговият тим ще се представи по-добре в Джеда. Исторически погледнато писти като тази в Саудитска Арабия, сред които са още „Спа“, „Силвърстоун“, „Сузука“ и други винаги са подхождали повече на „Черните стрели“, което е още една причина Волф да се надява на по-силен уикенд. Той обаче не очаква „чудеса“ от Хамилтън и Ръсел в Гран При на Саудитска Арабия.
Верстапен прогнозира по-оспорвано състезание в Саудитска Арабия
„За последно се надявах на чудо преди много време. Пистата в Бахрейн натоварва много задните гуми, асфалтът там е много абразивен, а това е една от най-слабите страни на нашата кола. Ако погледнем нещата от тази страни, в Саудитска Арабия трябва да сме по-добре. Определено мисля, че на пистите, които натоварват повече предните гуми, ние ще се представяме по-добре“, каза Волф.
Волф: Няма да имаме проблем с тавана на бюджетите
Трасето в Джеда има цели 27 завоя, но само две зони с тежки спирания и ускорения от ниска скорост. Те се намират в началото и края на обиколката, а през останалото време пилотите се движат с много висока скорост, тъй като преобладават средно бързите и бързите криви.
Снимки: Gettyimages