Пилотът на Алпин Естебан Окон получи цели три наказания в хода на надпреварата за Гран При на Бахрейн, с която стартира сезон 2023 във Формула 1, което буквално развали неговото състезание на „Сахир“.
Първата 5-секундна санкция бе дадена на Окон заради неговото грешно позициониране на стартовата решетка. Предните гуми на болида на френския състезател бяха прекосили жълтата маркираща линия преди старта на надпреварата.
При изтърпяването на това наказание един от механиците на Алпин не изчака нужните 5 секунди преди да започне да работи по колата на Окон. Това доведе до втората санкция, вече от 10 секунди, а към нея бе добавена още една така от 5 секунди. Тя бе дадена на Окон заради превишаването на скоростта в бокса от страна на французина.
Общо Естебан Окон получи 20 секунди като наказание в хода на Гран При на Бахрейн, които го отпратиха в дъното на колоната, далеч от зоната на точките. Тъй като той нямаше шанс за влизане в топ 10 от Алпин избраха да го приберат в гаража малко преди финала, за да съхранят ресурса в неговата задвижваща система.
След финала Окон заяви пред медиите на пистата, че тези грешки са били много нетипични за отбора на Алпин. Той също така добави, че освен него още четирима пилоти са били с грешна позиция на стартовата решетка, но не са били наказани.
„Обикновено ние не допускаме такива оперативни грешки. Ние внимаваме много с детайлите, за да не получаваме наказания, но днес всичко беше извън контрол. Освен мен още четирима пилоти бяха твърде напред на старта, но може би аз бях най-напред и затова ме наказаха“, каза Окон.
„Относно превишаването на скоростта в бокса, не знам от къде дойде то. Откакто съм във Формула 1 аз правя едно и също при влизането и излизането от пит лейна и никога не съм получавал наказание. Правел съм същото и на стартовата решетка и никога не съм бил наказван. Ясно има някакви нови неща“, добави още френският състезател.
Ръководителят на Алпин Отмар Шафнауер също застана пред медиите след края на Гран При на Бахрейн и обясни какво точно е довело до 10-секундното наказание на неговия пилот.
„Имаме система, която отброява времето в ушите на механиците и им казва кога могат да започнат да работят по колата. Тя обаче бе неточната с 0.4 секунди. След това нещата просто излязоха извън контрол. Третото наказание беше защото Естебан изключи ограничителя на скоростта половин метър по-рано.
„Всичко това са оперативни грешки, които не трябва да се допускат на това ниво. Ще ги анализираме внимателно и ще се погрижим те да не се повтарят“, коментира американецът.
На фона на това катастрофално състезание за Окон неговият нов съотборник Пиер Гасли направи много силен дебют за Алпин. Бившият пилот на Алфа Таури имаше слаба квалификация, в която се класира последен, но в състезанието успя да прогресира до деветото място, печелейки две точки.
Снимки: Gettyimages