Правителството на Република Южна Африка сключва спонсорска сделка с клуба от Висшата лига Тотнъм, следвайки стъпките на Обединените арабски емирства, Руанда, Малта и други, които са използвали най-популярното първенство в света, за да рекламират своите държави като туристически дестинации.
Министерството на туризма на Южна Африка заяви днес, че се стреми да подпише меморандум с Тотнъм, като клубът да подпомогне институцията, която се занимава с туристическата индустрия в страната и контролира този тип бизнес.
Според някои медии в африканската страна сделката ще бъде на стойност от 52 милиона американски долара за срок от три сезона, като стартира от следващата кампания 2023/2024. Южноафриканците получават правото да брандират с логото на SA Tourism върху екипите на "шпорите", но и други неща. Министерството на туризма не даде повече подробности за сделката, но е ясно, че за да се стигне до официализиране на контракта, правителството на страната трябва да го одобри и да го презентира.
Големият съперник на Тотнъм от Северен Лондон – клубът Арсенал, има логото "Visit Rwanda" на ръкава на фланелките си. Докато двете официални авиокомпании на ОАЕ – „Емиратс“ и „Етихад“ са основни спонсори на Арсенал и Манчестър Сити съответно. Манчестър Юнайтед има договореност да промотира островната държава Малта като туристическа дестинация, но това е и натрупване във времето, тъй като "червените дяволи" имат няколко периода с подготвителни лагери на Рицарския остров.
Но не всички са щастливи в Южна Африка. Предложената сделка беше критикувана от южноафриканска опозиционна партия обвинявайки, че парите за които се съобщава – равняващи се на повече от 900 милиона южноафрикански ранда - представляват почти 40% от бюджета на SA Tourism.
Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.
Снимки: Imago