Италианска легенда се възражда с V12 двигател

Италианска легенда се възражда с V12 двигател

Днес Bizzarrini е сред забравените италиански марки, създавали GT автомобили, но през 60-те години компанията е сред съперниците на Ферари и Порше. Сега Bizzarrini се възражда със съвременен GT модел, създаден по дизайн на Джуджаро и разбира се – с атмосферен V12 двигател.

Марката е основана от Джото Бизарини – инженер, работил за Ферари и Алфа Ромео, чиято идея е да създава луксозни спортни модели в малки серии. Преди да създаде собствената си компания Бизарини е водеща фигура в екипа, създал иконите Ферари 250 GTO и Ферари 250 GT SWB. Бизарини е помагал и за създаването на първия V12 мотор на Ламборгини, но чрез друга своя компания – Societa Autostar.

За съжаление, Bizzarrini просъществува само 5 години – от 1964 до 1969, като във фабриката в Ливорно са произведени около 140 коли. И историята на марката прекъсва. До 2020 година, когато Pegasus Brands придобива правата върху името Bizzarrini и възроди 5300GT с едва 24 сглобени коли.

Тото Волф продаде Ферари F40 от 1990 година
Тото Волф продаде Ферари F40 от 1990 година

Сега обаче е време за напълно нов и модерен модел. Както стана дума, дизайнът е дело на Джорджето Джуджаро и сина му Фабрицио. Тук има интересна приемственост, тъй като Джуджаро е работил по 5300GT през 60-те години, когато е бил част от ателието Bertone.

Новият модел с каросерия от фиброкарбон получава името на основателя на компанията – Giotto. Супер автомобилът е с V12 атмосферен мотор, разположен пред задния мост, който работи с 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Двигателят е разработен специално за Bizzarrini, като е дериват на двигателите, използвани от Ламборгини. Това е станало под ръководството на техническия директор на новата компания Крис Порис, но повече техническа информация за Giotto ще има по-късно през годината.

През 2024 трябва да започна тестовете на новия модел, а доставките за клиенти ще стартират не по-рано от 2025 година. Все още е рано за цени, но Giotto едва ли ще е евтин, като се има предвид, че съживеният 5300GT получи цена от 2 милиона долара.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти