Едва днес отборите от Формула 1 имаха възможност да карат на сухата “Сузука”, тъй като първият ден от уикенда за Гран При на Япония вчера мина изцяло на мокро заради неспирния дъжд. Но пилотите и тимовете са на мнение, че от последната свободна тренировка и квалификацията няма как да бъде събрана достатъчно информация за подготовката на колите за сухо състезание утре
За да е по-интересно, утре се очаква в хода на състезанието да превали, което ще направи задачата на пилотите и стратезите още по-трудна, да не говорим за прогнозите за най-добрата стратегия за надпреварата.
Все пак, от Пирели прогнозираха, че ако утре не вали, оптималната стратегия ще е с две спирания в бокса - старт с меките сликове, смяна със средно твърди и при втория бокс пилотът отново да получи меки сликове до края на състезанието. А за тези, на които са им останали нови комплекти средно твърди ще е възможна и тази стратегия: старт с меки, след това две серии обиколки със средно твърдите.
Без наказание за Верстапен за инцидента с Норис, шампионът стартира 1-ви утре
Ако обаче износването на гумите и деградацията им се окаже по-слаба от очакваното, то е възможно някои тимове да се насочат и към стратегия само с един бокс - старт с меки или средно твърди и след бокса пилотът да кара до финала с твърдите сликове. Този вариант обаче е по-бавен и изисква изключително внимателно следене на състоянието на гумите и пазенето им от страна на пилота в хода на състезанието.
Хамилтън: Губим много време на правите
Снимки: Gettyimages