В последните 13 състезания във Формула 1 Макс Верстапен взе 10 победи, като основните причини за това састрахотната форма на световния шампион, отличната работа на RB18 с гумите и липсата на технически проблеми. Има и още една причина - техническият екип на Ред Бул успя сериозно да намали теглото на автомобила, като според списание auto motor und sport става въпрос за олекотяване с около 20 килограма.
За разлика от Ферари, в Ред Бул успяха да постигнат и по-елегантно увеличение на притискащата сила, идваща от аеродинамиката, оттам следва това, че колата се пързаля по-малко в завоите и съответно стъпва много по-добре на гумите, като това важи за всички модели на сликовете на Пирели.
На “Монца” гумите на Шарл Леклер се износваха по-бързо от тези на Макс и той нямаше реална възможност да покрие състезанието само с един бокс като Верстапен.
Олекотяването на колата с 20 килограма се отразява отлично на скоростта й - предполага се, че автомобилът на Ред Бул е станал с 0,6-0,7 секунди на обиколка. Според информация от другите отбори, сега RB18 е само с 2 до 5 килограма по-тежък от минималното тегло от 798 килограма.
Верстапен: Разполагахме с много силен автомобил
Ред Бул планира подобрения и нови компоненти за RB18 за Гран При на Сингапур, но този път промените ще са по-малко, тъй като от тима признаха, че са изчерпили бюджета за развитие на автомобила в хода на сезона.