Квалификацията за Гран При на Нидерландия показа вчера, че силите на фаворитите са много изравнени – световният шампион Макс Верстапен отмъкна първото място на старта от Шарл Леклер с аванс от едва 0,021 секунди. Пилотите на Мерцедес също участваха в тази битка, но вторите им опити се провалиха заради завъртането на Серхио Перес малко преди края на третата част на квалификацията.
Днес обаче е време за състезателното темпо, което може да ни поднесе по-различна картина при разпределението на силите.
За разлика от „Спа” на „Зандвоорт” меките сликове има голям шанс да се окажат предпочитаните гуми за първата серия обиколки днес. Това е така, защото тук износването и деградацията на гумите са слаби. Единственото притеснение остава термалната деградация, ако гумите започнат да прегряват, както и това, че пилотите трябва да внимават как натоварват гумите в началото на състезанието, когато колите им все още са по-тежки.
Верстапен зарадва верните си фенове с феноменална обиколка в домашната квалификация
Въпреки надеждите от петък, в крайна сметка се оказа, че отборите отново ще се опитат да избегнат използването на твърдите сликове – те са с 1 секунда на обиколка по-бавни от меките и с почти половин секунда по-бавни от средно твърдите. Което на „Зандвоорт”, където изпреварванията не са лесни, се оказва сериозно препятствие.
Леклер: Колата ми ставаше все по-бърза
С оглед на гумите, които запазиха за днес Ред Бул, Ферари и Мерцедес, можем лесно да прогнозираме стратегията към която те се ориентират – две спирания в бокса, старт с меките, след това две серии обиколки със средно твърдите. Смята се, че границата на издръжливостта на меките ще е 25 обиколка, а прозорецът за смяната им – 18-23, ако е по-рано, стратегията няма да излезе. След това с първия комплект средно твърди се кара до 43-49 и оттам до финала с втория комплект средно твърди сликове.
Макс: Невероятна битка!
От друга страна, Ландо Норис, Юки Цунода и Ланс Строл могат да опитат вариант на тази стратегия с две серии обиколки с меките сликове и една със средно твърдите, тъй като имат гуми, с които да го направят.
Сайнц: Утре ще е интересен ден
Стратегията с едно спиране изисква използването на твърдите сликове, така че най-вероятно днес тя няма да е много популярна.
Хамилтън не вярва, че Ред Бул изостават
Ограничението на скоростта в алеята пред боксовете на „Зандвоорт” е 60 км/ч, питът не е много дълъг, но спрямо продължителността на една обиколка се губи много време – 18 секунди при зелен флаг и 12 при колана сигурността. Което най-вероятно ще ограничи идеите за агресивни стратегии с по три спирания в бокса.
Снимки: Gettyimages