Марко Бедзеки пред Sportal.bg – за първия подиум в MotoGP и разликите с Moto2

Марко Бедзеки пред Sportal.bg – за първия подиум в MotoGP и разликите с Moto2

Марко Бедзеки е в своя първи сезон в MotoGP, в който още в 11-я си старт той стигна до подиума, въпреки че използва миналогодишната версия на мотора на Дукати в отбора на ВР46 Дукати. Италианецът се качи за първи път на почетната стълбичка в кралския клас, след като завърши втори в надпреварата за Гран При на Нидерландия, която се проведе непосредствено преди началото на лятната пауза.

Почивката си пилотите в MotoGP приключва този уикенд, а сезонът ще се подновни с Гран При на Великобритания. Преди началото на същинските събития на „Силвърстоун“ репортер на Sportal.bg се срещна с Бездеки, който описа емоциите, свързани с първия му подиум в кралския клас. Освен това италианецът разказа в малко повече детайли какви са разликите между моторите в MotoGP и тези в Moto2.

- Марко, ти завърши първата половина на годината с първия си подиум в MotoGP. Надяваш ли се, че във втората част на годината ти ще наддградиш над тази инерция, която си събра с първата редица на „Муджело“ и подиума на „Ассен“?

- Както каза на „Ассен“ беше моято първи подиум в този клас и това беше специален момент за мен. Целта разбира се да продължа в тази посока, ще е трудно да се боря за подиума във всяко състезание или дори изобщо, защото MotoGP е върхът на нашия и спорт и подиум в първата ми година не е никак зле. Главната цел е да продължа да се подобрявам и да работя и ако се появи възможност да се върна на подиума аз ще дам всичко от себе си, за да постигна този резултат. Аз обаче не искам да мисля постоянно за подиуми, защото целта е да се уча.

- Говорейки за първата ти година в MotoGP, какви са най-големите резлики между Moto2 и MotoGP?

- На първо място мощността и скоростта и като цяло всичко по мотора. Той е по-бърз и по-добър, всичко е по-добро. От гледна точка управлението спирането е много различно, трябва ти повече мощност, защото скоростта е по-висока, но като цяло движението на мотора не е много по-различно. Единствено трябва да се грижиш повече за газта, електрониката и живота на гумите, който е много различен. Гумите в Moto2 са много издръжливи, в MotoGP също е така, но е много лесно да ги унищожиш в голямата мощност. Тяхното използване по време на състезанията е различно спрямо Moto2. Освен това име много повече работа по настройването на електрониката.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти