Отборът на Ферари е твърдо против замразяването на развоя на двигателите във Формула 1 през 2022 година, въпреки желанието на техните съперници, най-вече Ред Бул, това да се случи.
Както е известно сегашният доставчик на задвижващи системи на Биковете Хонда ще напусне спорта в края на 2021 година, което силно ще попречи на базирания в Милтън Кийнс тим в неговата борба за световната титла при въвеждането на новите технически правила през 2022 година. Те дори заплашиха да напуснат спорта, ако подобно замразяване не бъде въведено.
Ред Бул все пак няма да останат без двигатели, тъй като правилникът във Формула 1 задължава производителя на задвижващи системи, който има най-малко клиенти да снабди с двигатели отбор, който е останал без такива. В случая това ще е Рено, който от следващата година няма да имат нито един клиентски отбор, но взаимоотношенията между Ред Бул и френската компания са силно обтегнати след непрестанните критики от страна на Кристиан Хорнер и Хелмут Марко по адрес на френския автомобилен гигант от 2014 до 2018 година.
По тази причина Марко заяви дни след като от Хонда обявиха, че ще се оттеглят от спорта, че основно желание на Ред Бул ще е те да придобият интелектуалната собственост и част от европейските съоръженията на Хонда, с което да продължат да използват тези двигатели. За да се случи това обаче, Биковете биха искали развитието на задвижващите системи да бъде замразено от първото състезание през 2022 до въвеждането на новите двигатели през 2026 година. Причина за това е невъзможността от финансова и техническа гледна точка Ред Бул да се борят с Ферари, Мерцедес и Рено в развитието на своите мотори.
За да се случи това замразяване обаче, Ред Бул ще се нуждаят от подкрепата на своите съперници и най-вече тази на Ферари, които имат право на вето върху промените в правилника и могат да го използват срещу въвеждането на подобна забрана за развитие. Изпълнителният директор на Ферари Луи Камелиери твърдо отхвърли идеята „Черните кончета“ да подкрепят подобна идея за замразяване на моторите за цели пет години. Като един от основните си аргументи американецът посочи желанието на Международната автомобилна федерация (ФИА) във Формула 1 да бъдат въведени био горива. Това преминаване към био горива ще изисква доста развитие и адаптиране на задвижващите системи.
„Ние сме твърдо против замразяването на двигателите, тъй като това е срещу духа на Формула 1. Важно е да подчертаем, че сегашните правила вече предвиждат частично замразяване през 2023 година. Освен това Ф1 има амбициозни цели от екологична гледна точка. От 2022 година горивата ни ще трябва да са с 10% съдържание на етанол, а от ФИА искат това да бъде увеличено до 100 възможно най-скоро, дори се говори това стане факт още от 2023 година. Въвеждането на подобни горива няма как да не доведе до някакво развитие на двигателите. Въпросът е много сложен и ние сме в постоянен диалог за това с всички страни“, заяви Камелиери пред Gazzetta dello Sport.
За последно във Формула 1 имаше замразяване на двигателите между 2008 и 2013 година, но такава не е имало от въвеждането на турбо-хибридните задвижващи системи през 2014 година.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg