След като Хонда обяви своето оттегляне от Формула 1 в края на 2021 година, отборите на Ред Бул и Алфа Таури изпаднаха в ситуация неочаквано да трябва да си търсят нов доставчик на задвижващи системи.
Според спортния правилник, двата отбора няма да бъдат оставени без двигатели дори и да не си намерят доставчик на задвижващи системи, тъй като според него производителят, който има най-малко клиенти ще бъде задължен да снабди и двата отбора. За момента това ще трябва да направи Рено, тъй като от следващата година, френският производител няма да има нито един клиентски отбор, след като Макларън се върнат към задвижващи системи на Мерцедес.
Все пак моторспорт съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко заяви пред немската телевизия Sport1, че първият избор пред „Биковете“ е те да поемат контрол над двигателите на Хонда след оттеглянето на японския производител. По този начин Ред Бул ще стане напълно заводски отбор. За целта обаче, австрийският отбор се надява да има забрана за развитието на двигатели, която да бъде въведена с новите технически правила през 2022 година.
„Това е много сложен въпрос. Толкова сложен, колкото са и самите двигатели. Ние предпочитаме, в зависимост от разговорите с Хонда, да вземем интелектуалната собственост и всичко необходимо и след това сами да подготвяме двигателите в Милтън Кийнс. Всичко това ще е възможно само ако развитието на двигателите бъде забранено от първото състезание през 2022 година. Ние не можем да си позволим развитие на двигателите нито технически, нито финансово. Не искаме да сме отново клиенти, всички доставчици на двигатели си имат заводски отбори и правят двигателя първо за техните нужди. Това означава, че ние винаги ще трябва да се нагаждаме към двигателя, което може да не ни позволи да прилагаме нашите технически решения. За това опцията с Хонда е нашият първи избор, но разглеждаме всички възможности“, завърши Марко.
Преди да преминат към моторите на Хонда, Ред Бул използваха такива на Рено от 2006 до 2018 година, като в това време спечели четири двойни световни титли със Себастиан Фетел от 2010 до 2013, но отношенията между Ред Бул и французите се влошиха след началото на турбо-хибридната ера в началото на 2014 година. Това доведе и до ребрандирането на френските мотори, които „Биковете“ използваха между 2016 и 2018 на TAG Heuer.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg