Карлсберг подготвя мащабна кампания за Евро 2012 (видео)

Карлсберг подготвя мащабна кампания за Евро 2012 (видео)

Най-популярната датска бира - Карлсберг е сред основните партньори на УЕФА за Евро 2012. От компанията си партнират с Европейската футболна централа за първенствата на Стария континент почти четвърт век и за да бъде всичко перфектно на форума в Полша и Украйна се подготвят вече няколко години. Около подготовката на Карлсберг за Евро 2012 Sportal.bg разговаря с вицепрезидента, отговарящ за маркетинга в компанията Юнес Халил и проект-мениджъра Карстен Бул. Това се случи в Копенхаген по време на отбелязването на 100 дни до началото на шампионата на Европа.



- Карлсберг е свързан с футбола от толкова много години. Кажете ни каква според вас е връзката между бирата и играта?


- Ние сме свързани с европейските първенства за последните 24 години, което означава, че ние сме най-дългият спонсор на УЕФА за шампионатите на Стария континент. Това е много важно за нас. По принцип връзката между футбола и бирата е много проста. По време на мач има отличен повод да пиеш бира. Имам предвид, че когато гледаш интересен двубой по телевизията или някъде другаде с приятели и какъв по-добър повод да пиеш една освежаваща бира. Другото важно нещо e, че между бирата по футбола има естествена връзка. Голяма част от хората, който харесват едното нещо, харесват и другото. Да вземем някой друг спорт. Да кажем ските. Един много хубав спорт, но просто няма онова сходство с бирата, което има футбола. Ето за това ние сме свързани с него.

- За Евро 2012 трябва да доставите милиони литри бира. Това означава, че трябва да имате много сериозна организация. Кажете ни как ще го направите?

- Да, около организацията има няколко неща. Най-напред трябва да си в състояние да доставиш бирата, което изисква специфичнo оборудване. След това идва процесът на планиране в най-различни аспекти. За да успееш да направиш това, трябва да имаш опитни и подготвени хора, който знаят как да станат тези неща. Задачата на главния щаб пък е да координира всичко и да подготви резервни планове, ако дойде момент, в който има необходимост от промяна в дадено действие. Това е нещо, за което вече сме помислили.

- Вие не само доставяте бира, а сте планували и други дейности за Евро 2012. Организирате специални фен паркове и т.н. Какво още възнамерявате да направите?

- Като цяло имаме три неща, с които сме се захванали. Първо доставяме перфектната бира. След това трябва да се уверим, че нейното разпространение върви по план. След като това е на лице започваме с това, което ние наричаме активация. Организираме най-различни прояви, с който да забавляваме хората в парковете. Имаме жонгльори с топка, имаме популярни хора, които ще говорят от наше име на феновете, имаме места, където хората могат да закупят различни артикули с цветовете на любимите си отбори.



- Колко важно е отговорното консумиране на събития от подобен мащаб?

- Бих казал, че е фундаментално. Наистина е първостепенно за нас от Карлсберг да обясним на хората, които консумират нашите напитки колко важно е да го правят с мярка. Това наше послание ще бъде на практика навсякъде във фенпарковете. Също така ще има специална кампания в тези места, която да убеди хората, че е изключително важно да бъдат отговорни.

- Карлсберг също така организира наградата за играч на мача за Евро 2012. Кажете нещо повече за това?

- Наградата за играч на мача е основна част от нашето партньорство с Евро 2012. Ще има 31 мача общо и във всеки един от тях УЕФА, заедно с феновете ще определят кой е бил най-добрият играч. Когато играчът на мача вече е определен, фен, избран от Карлсберг ще има възможността да връчи лично награда на победителя.



- Вие ще раздадете много билети на феновете. Кажете как ще се случи това?

- Ще има различни начини, по които билетите ще стигнат до феновете. Някой ще бъдат чрез локални промоции в отделните държави. Други ще бъдат през фейсбук страницата на Карлсберг. Това, което ние правим там е всеки един месец да награждаваме един определен фен за неговата изобретателност, за това което той е готов да извърши, за да замине за Евро 2012. Това, което ние очакваме от феновете е да ни покажат какво усилие са готови да направят, за да имат шанса да бъдат там. Жури наблюдава това и награждава един привърженик с тази възможност. Също така чрез фейсбук страницата ще бъде избран човекът, който ще връчи наградата за играч на мача за финалния двубой на турнира. Така че фейсбук страницата е наистина важна.

- Четири години по-късно отборите, участващи в европейските първенства ще бъдат с 50% повече. Вече 24 отбори ще бъдат на финалите. Приемате ли предизивкателството да доставите още повече бира за тогава?

- Ами в този момент ние сме фокусирани в Евро 2012. И искаме да бъдем сигурни, че Евро 2012 ще бъде така успешно и дори още повече от предишните подобни форуми. След това ще дойде 2016-та на дневен ред и ще седнем с УЕФА да обсъдим какви ще са детайлите около нея. Но на този етап е твърде рано да говорим за Евро 2016.

Последвайте каналите ни в:

Още от Спорт и бизнес

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти