Lexus разкриха поразителния и готов за производство модел RC купе на автомобилното изложение в Токио 2013. RC поставя Lexus под светлините на прожекторите пред широка аудитория, вдъхвайки още повече емоция в ДНК-то на Lexus, добре познато с качество, изтънченост и надеждност.
RC е част от революцията в пътното поведение и управлението в моделите на Lexus, която започна с GS и продължи с новото поколение IS. RC е самостоятелен модел, а не двуврат вариант на седан. Проектиран на базата на GS, купето се различава по всички размери от GS и IS.
Купето с агресивен дизайн ще се предлага с едно задвижване в Европейския Съюз: бензин-електрически хибрид с 2.5-литров двигател, а за останалите пазари ще се предлага и модификация с 3.5-литров V6 двигател с 8-степенна трансмисия с последователно превключване на предавките.
Изваяният силует на RC интегрира най-широката и същевременно най-ниско разположената спираловидна решетка на Lexus. RC е уникален модел в гамата Lexus със своите пропорции - 30мм по-широк, 35мм по-нисък и със 70мм по-късо междуосие в сравнение с IS, което му придава атрактивната и визия на луксозен, двуврат автомобил.
В уникалния дизайн на фаровете и стоповете отново е залегнал L-shape мотива на Lexus. Предлага се избор между две версии на алуминиевите колела - изваяни 19-инчови колела с 10 спици и мускулести 18-инчови колела с 5 спици.
Първият в гамата на Lexus пакет за осветление придава чувството за уникалност чрез осветяване на детайлите отдолу, което обособява вътрешното пространство. Висококонтрастните цветове на интериора акцентират върху дизайнерските линии и подчертават елегантното купе. Автентичните "shimamoku" дървени акценти, резултат на сложен, трудоемък процес на обработка на дървото, усъвършенстван от Lexus, завършват уютния интериор.
Кокпитът е разделен на две основни части - горна зона за управление и долна зона за визуализация. Горната интегрира инструменталното табло и 7" навигационен дисплей, а централната конзола включва новатa Remote Touch система на Lexus.
Важен елемент от всеки купе модел са седалките, изработени чрез специален метод на отливане с пяна под налягане в предварително ушити кожени калъфи, подобно на изливането на състезателните седалки, което гарантира оптимален контрол и опора.
Излючително здравото и солидно окачване на RC представлява последната еволюционна стъпка в стратегията на Lexus да достигне най-високото ниво на удоволствие от шофиране, ясно изразено с последните модификации на GS и IS.
Допълнително усиленана носеща конструкция на каросерията значително увеличава здравината на двувратото купе, което допринася за динамичните му характеристики. Новите производствени процеси, за първи път въведени при моделите LS и IS, включително допълнителното лепене на отделните елементи, значително увеличават здравината и устойчивостта срещу усукване на каросерията.
Аеродинамичните елементи, особено тези под автомобила, допринасят за по-добро управление на автомобила. RC е оборудван с двойни носачи отпред, а задното окачване е многозвенно.
8-степенната Sport Direct Shift трансмисия с пера за смяна на предавките от волана е заимствана от IS F и оптимизира предаването на мощността към колелата и разхода на гориво. В ръчен (M) режим заключването на преобразувателя на въртящ момент позволява низходящо превключване между предавките само за 0.2 секунди от осма до втора предавка.
Хибридната модификация RC 300h - първото хибридно купе на Lexus - използва 2.5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с двойно впръскване и електромотор с мощност 105 кВ (143 к.с по DIN), съчетани чрез хибридна, автоматична, безстепенна трансмисия с 6 симулирани предавки за последователно превключване чрез пера на волана.
В зависимост от спецификите на пазара, RC ще се предлага със задно задвижване или задвижване на четирите колела (AWD). Звукът от двигателя е прецизно настроен, за да гарантира максимално удоволствие при динамично шофиране. Технологичните нововъведения включват подобрена система за следене на мъртвата точка и нов Remote Touch интерфейс.