Както съвременните бейзболни фенове са разделени условно на две групи – привърженици на старата школа срещу статистически маниаци, така и днешният свят е създал два много различни кръга от любители на бирата. Преобладават такива, които неизменно избират марката, която познават, и й остават верни, където и да се намират. Но има и такива, които са любители на т. нар. крафт-бира – хора, които ценят малките, независими пивоварни и които следват мантрата "пий местното" независимо дали са в родния си град, или някъде на ваканция. Вторият тип почитатели на пивото не се колебаят да опитат нещо, което не могат да произнесат, от производител, който никога не са чували. Всъщност, те дори се гордеят с това.
По този повод американският в. "Вашингтон Поуст" направи свое изследване за предлаганите видове бира по стадионите в МЛБ. То установи, че най-разнообразната селекция марки се помещава в дома на Сиатъл Маринърс – ст. "Сейфко Фийлд", а най-невзрачната е дело на маркетинговия отдел на Ню Йорк Янкис и посреща феновете на ст. "Янки". Самият анализ е доста забавен и обхваща пълните менюта на всички 30 стадиона в Мейджър лийг. Представена е сравнителна характеристика на базата на количеството локални бири и обхвата на съответните марки в лигата.
"Моряците" са №1 в общото класиране, тъй като предлагат както най-много уникални бири, така и най-много местни продукти – северозападното крайбрежие на Тихия океан в САЩ е пребогато на крафт-пивоварни, така че това определено помага на клуба. По качество обаче Сиатъл се нарежда на 4-то място, а тук аплодисментите са за Синсинати Редс – тимът е първи по квалитет и втори в генералното класиране, което на практика означава, че ст. "Грейт Америкън" е мястото с най-добро пиво в МЛБ. Топ 5 се допълва от Кливланд Индиънс, Питсбърг Пайрътс и Балтимор Ориолс.
Според данните от проучването около 70% от общо 700 крана за наливна бира на ст. "Сейфко Фийлд" са отредени за "хубава, качествена крафт-бира". Генералният мениджър по продажбите на Сиатъл Маринърс Стив Домингес твърди, че продуктите в домашен стил бият масовите бири в съотношение 4 към 1. Тази година клубът е закупил три специални инсталации за продукти, изискващи съхранение в дървени бурета, а от следващия сезон посетителите ще могат да избират от готови комбинации на бира и храна според препоръките на производителя.
"В края на краищата ние трябва да предложим на нашите гости продукт, който те търсят – казва Домингес. – А те търсят качество, те търсят вкус. Те знаят какво искат и затова ще го получат."
Конкретно в Сиатъл потребителите винаги предпочитат местните стоки – от локално отгледано месо, през локално уловени морски дарове до локално пиво. Затова в северозападния град се продават бири от 20 различни пивоварни от щата Вашингтон – най-големият брой вътрешнощатски оферти в цялата МЛБ.
"Пазарът на Сиатъл винаги е подкрепял общността – обяснява Домингес. – За щастие ние живеем в район, който може да се определи като родно място на домашното пивоварство и крафт-производството. Имаме огромен избор и за радост много от тукашните страхотни пивоварни правят само крафт-продукция."
За сравнение, последният в класацията Ню Йорк Янкис не продава почти нищо извън до болка познатите марки в семействата на "Будвайзер" и "Куурс". Това е основната причина "янките" да са на 30-о място в общото класиране, на 30-о място по местно разнообразие, на 29-о по качество на продуктите и на 27-о по уникалност на предлагането.
Разбира се, един стадион от МЛБ никога няма да се превърне в средище на най-добрите бири в Северна Америка, а и никой не очаква подобно нещо. Но за любителите на бира е добре да знаят къде могат да очакват богато меню и къде – скучно. Особено ако имат късмета да обикалят бейзболните стадиони в САЩ и Канада.