Над 350 000 поръчки на Opel Astra от момента на пазарния дебют на модела през 2015 г., най-продаваният автомобил в гамата на Opel през 2016 г., второ място в компактния сегмент на европейския автомобилен пазар и в продажбите на индивидуални клиенти в компактния сегмент през 2016 година, както и многобройни високи отличия, сред които „Златен волан” и европейски „Автомобил на годината 2016” – без никакво съмнение Astra е истински победител. Рецептата й за успех съдържа съставки като ниско конструктивно тегло, високоефективни задвижващи системи, отлична цифрова свързаност и електронни системи за подпомагане на водача, които нормално се срещат само в престижния сегмент от автомобилния пазар. Интелигентните матрични светлини IntelliLux LED са една от тези технологии. Тя не само спечели гласовете на специалистите в Европа, завоювайки различни награди в последно време, но и успя да се наложи като едно от най-търсените допълнения в оборудването на Astra. Осемнайсет месеца след представянето им, матричните LED светлини IntelliLux се радват на истинска история на успеха, която съперничи единствено на успехите на самата Astra.
На важния роден пазар на марката Opel в Германия, оборудването на всяка трета продадена Astra съдържа тази високоефективна и изключително мощна система на светлините. В съседна Швейцария около 45% oт купувачите на Astra искат матрична LED система IntelliLux в своя автомобил, а това удобство печели и много привърженици сред австрийските почитатели на модела, като над 40% oт автомобилите, продадени в алпийската република, са оборудвани с модерната и достъпна технология на светлините. Освен това системата IntelliLux LED е изключително популярна и сред потребителите във Финландия и Швеция (по 37% от автомобилите). Ho дори тези впечатляващи данни изглеждат малки на фона на успеха на системата на пазара в Норвегия, където цели 84% от регистрираните Opel Astra са оборудвани със светлинната технология на бъдещето.
“Разбира се ние сме изключително доволни от успехите на матричната LED система на светлините IntelliLux. Те са поредното доказателство за това, че нашият принцип за демократизация на технологиите и предоставяне на новаторски и достъпни решения се посреща добре от клиентите на марката. Трябва да отдам дължимото на нашите инженери за създаването на тази изключително ефективна система, която се представя изключително при шофиране нощем, повишавайки нивото на безопасност на водачите и другите около тях,” отбеляза вицепрезидентът продажби и следпродажбено обслужване на Opel Петер Кристиан Кюсперт.
Maтричната система се адаптира автоматично към всяка ситуация на пътя
Cъставената от общо 16 LED сегмента (по-осем от всяка страна на автомобила) мартична LED система адаптира постоянно и автоматично дължината и разпределението на светлинния поток в зависимост от конкретната ситуация на пътя. В момента, в който автомобилът напусне пределите на градските зони, дългите светлини се включват автоматично. От това печелят не само водачите на Astra, които могат да се радват на отлична осветеност и видимост на пътя, но и останалите участници в движението, които не биват заслепявани. Когато фронталната камера в Astra открие наличието на източници на светлина от движещи се отпред или насрещно движещи се автомобили, отделни LED елементи в съответната зона се изключват и просто “изрязват” зоната около тези автомобили. Останалата част от пътя и неговите околности остават ярко осветени. Със степента на прецизност и възможност за адаптация, която демонстрират, матричните LED светлини издигат развитието на светлинните технологии на следващото еволюционно равнище.
Инженерите на Opel, работещи в областта на светлинните технологии, са успели не само да направят интелигентната изцяло LED система по-достъпна, а да достигнат и по-високо ниво на интелект в нейната работа. Тъй като не всички клиенти на Astra избират вградената навигационна система в оборудването на своя автомобил, системата на светлините е в състояние напълно независимо да различи например дали автомобилът се движи в градска зона или по магистрала. В допълнение към многобройните варианти и схеми за разпределение на светлинния поток при къси и дълги светлини, системата IntelliLux LED разполага и със специален режим за движение по магистрала, който допълнително повишава безопасността при шофиране в тъмната част от денонощието. Освен всичко споменато, експлоатационният живот на системата е значително по-продължителен от този на светлините с халогенни или ксенонови осветителни тела.
Допълнителна безопасност и комфорт ще отличават и новата Insignia
Имайки предвид успешното представяне на системата в Opel Astra, не е изненадващ фактът, че компанията гледа с оптимизъм към следващото поколение на светлините IntelliLux LED, което ще бъде представено при изцяло новата Insignia през 2017 година и се очаква да запази същото високо ниво на популярност сред клиентите на марката. LED технологията отбеляза бурно развитие от момента на пазарната премиера на Astra и инженерите на Opel са успели да интегрират в светлините на Insignia общо 32 индивидуални LED елемента. В резултат на възможността за осъществяване на по-плавни преходи между по-големия брой LED сегменти, отделните светлинни профили могат да бъдат адаптирани по-прецизно. Поради това, адаптивните матрични предни светлини IntelliLux LED на новата Insignia изпращат към пътя още по-мощен и по-ярък поток светлина.
За да подобрят още повече видимостта при движение в завои с включени дълги светлини, инженерите са добавили и изцяло нова функция към матричните IntelliLux LED светлини на новата Insignia. Интензивността на светлината от вътрешните сегменти на матрицата се увеличава в зависимост от ъгъла на отклонение на волана с цел да подобри осветяването на завоя. Всяка от предните LED светлини на системата IntelliLux разполага и с фокусиран лъч на дългите светлини, който осигурява допълнителна мощ на осветлението при пълен режим на дългите светлини на разстояние до 400 метра, с което видимостта на дълга дистанция при новата Insignia се подобрява допълнително.
По-високите нива на оборудване са много популярни
По-високите нива на оборудване „Dynamic” и „Innovation” в гамата на Astra също се радват на изключителна популярност сред клиентите на марката. Например, на българския пазар половината от продажбите на модела са „Innovation”. От момента на пазарната премиера на европейския “Автомобил на годината 2016”, над 60 процента от купувачите на Astra са се насочили към по-високите нива на изпълнение, които им осигуряват достъп до много по-високи равнища на серийно оборудване и удобства, които не се налага да бъдат поръчвани допълнително. Така например, системата за персонална комуникация и мобилни услуги OnStar на Opel се предлага серийно от ниво Enjoy нагоре. Освен това в оборудването са включени и множество удобства като облицованият с кожа волан, регулируемият подлакътник и светлините за мъгла.