Тодор Стойков: Играчите се пазарят за пари все едно е краят на света

Тодор Стойков: Играчите се пазарят за пари все едно е краят на света

Спортният директор на Лукойл Академик Тодор Стойков атакува морала и поведението на българските баскетболисти в днешно време. Бившият национал изрази притеснение, че без чужденци родните клубове няма да постигнат дори и това, което успяха тази есен в Европа (7 победи и 17 загуби).

“В днешно време парите са основната тема и затова конкретно баскетболът е на това дередже. Едно време искахме да играем в първия отбор, после да станем шампиони, да влезем в националния отбор. Много на късен етап започнаха да имат значение парите в моята кариера. Може би това до някаква степен ме е предпазило. Целта ми беше отборът ми да побеждава и да е първи. А когато това става, е нормално да има и възнаграждение. Докато сега не е така, сега играчите през лятото се пазарят за пари все едно е краят на света. А през сезона показват съвсем различни резултати и много от тях не заслужават това, което искат.

“Едно време, когато не ме викаха в националния отбор юноши или младежи, това ме амбицираше. Сега е обратното, като не го повикат дадения играч в националния отбор, той отива на дискотека в Слънчев бряг, пуши наргилета и т.н. За мен е много изненадващо отношението на определени играчи спрямо националния отбор. Променят се обаче нещата и виждането на състезателите. Въпреки че виждаме наистина звезди, които играят в НБА или Евролига, как през лятото играят за националните си отбори. Тук вече говорим за манталитет и желание.

Убеден съм обаче, че нещата ще се променят и ще дойде моментът, в който отново всички ще имат желание да играят за националния отбор. Аз съм го казвал и продължавам да им го казвам - представянето в националния отбор е най-големият трамплин, за да излезеш и да играеш в Европа. Който го разбере и играе добре в националния тим, ще има шанс да се докосне до друг баскетбол”, заяви Тодор Стойков в интервю за Блиц.

Според него не липсата на пари е причината баскетболът ни все още да не може да излезе от дупката.

“Пари има в баскетбола. Ако погледнем мъжкото направление, отборите всяка година имат бюджети по-големи от предната година. И то се вижда. Въпросът е, че амбициите на новите или млади ръководители е не как да направят школата и да изградят играчи, а как да победят Лукойл. Това е истината. Ако създадат основата на школа, изкарат деца, юноши и младежи, убеден съм, че след 3-4 години хем ще имат собствени кадри, хем ще имат отбор, който да се бори за първо място. А сега излизат, намират пари, инвестират ги в чужденци само и само да победят Лукойл. Побеждавали са го, добре, но Лукойл го има, има школа, обучава и възпитава доста деца”, добави Стойков.

Според него чужденците не пречат на българския баскетбол, въпреки че като състезател той е бил на противоположното мнение. 

“Аз като играех, съм казвал, че чужденците пречат. Но сега като ръководител виждам, че без тях не можем да направим и това малко, което правим. И мога да говоря с факти. Тази година е фрапантна ситуация - от 23 мача общо на четирите ни отбора, които играха в евротурнирите, имаме 6 или 7 победи. Ако махнем Лукойл Академик, другите три отбора - Балкан, Берое и Рилски спортист, са с двойно по-високи бюджети от предходната година. И пак не могат да побеждават в Европа. Ако ги махнем чужденците, няма да вземем и тези 6 победи. Така че е много относително, няма как да е без чужденци”, категоричен е Стойков.

Относно напускането на Шарон Друкер, според него той не е успял да свикне с българската среда. “Целта беше с неговото идваме да докараме и треньор с име, от когото състезателите да имат респект, да стоят по друг начин на терена. На 100% обаче го побългарихме. Ние сме свикнали винаги треньорът да е виновен и да не поглеждаме собствената си игра. Сега играчите много обичат да четат статистики. Ако я извадим, ще се види, че не са дали и 20% от това, което могат. Качествата на много от българските играчи са крайно лимитирани. Таванът за тях е българското първенство.

Следвай ни:

Още от Баскетбол

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти