Според данните на Пирели Ферари са приключили първия предсезонен тест за 2019-а във Формула 1 в Барселона на върха с аванс от половина секунда спрямо конкурентите си.
Трите отбора, които завършиха теста с най-силни обиколки, са Рено, Торо Росо и Алфа Ромео. Мерцедес останаха четвърти, а Ферари – пети, на 0.7 сек зад времето, което постави в четвъртия ден Нико Хюлкенберг от Рено. Леклер обаче използва смесите C3, които са точно по средата между меките и твърди гуми, докато останалите топ пилоти, включително Валтери Ботас от Мерцедес записаха най-бързите си завъртания на "Каталуня" с най-меките смеси С5.
Според Пирели най-меките смеси свалят 1.2 сек на обиколка спрямо С3 версията, използвана от Леклер и съотборника му Себастиан Фетел. Преизчислени с уточнението от Пирели, времената на пилотите от топ 10 се разместват значително и Ферари излизат на върха. Опитвайки се да изключим влиянието на различните видове смеси, излиза, че Скудерия са и единственият отбор, чието време за обиколка действително е под 1:17 мин.
Хюлкенберг, който завърши четвъртия ден с най-добро време, пада на шесто място при коригираните времена, а Антонио Джовинаци от Алфа Ромео излиза на трето място зад Леклер и Фетел. Четвърти и пети в тази подредба остават Ромен Грожан от Хаас и Люис Хамилтън с новата "Сребърна стрела".
Разбира се, дори и след всички тези изчисления, не може да се добие пълната картина от възможностите на отборите, но е показателно как само един променен фактор като гумите оказва толкова значителна разлика в резултатите. Дали Ферари и Мерцедес крият реалното си темпо и колко е надежден болида на Ред Бул, вече задвижван от Хонда, отчасти ще може да разберем във втората седмица от Ф1 тестовете, но истинският отговор ще дойде с първия кръг за сезон 2019 в Австралия.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg