Екип от Естония ще спасява рали „Саудитска Арабия“ в WRC?
Дебютът на рали „Саудитска Арабия“ в календара на Световния рали шампионат в края на годината е под сериозен въпрос, с оглед на провала, който претърпя организаторът на състезанието.
В края на май беше проведено „нулевото издание“ на ралито, кръг от рали шампионата на Близкия изток, като на неговата база трябва да бъде ралито от WRC през ноември. Но състезанието мина много зле, а организаторът се оказа неадекватен – три от общо 8 етапа бяха отменени заради проблеми със сигурността, бяха загубени малко над 49 състезателни километра или една четвърт от състезанието.
Има ли фаворит за титлата в WRC шефът на Тойота?
Ралито беше базирано в падока на пистата за Формула 1 в Джеда и провеждането му беше съпътствано с организациони проблеми и пропуски в сигурността, въпреки че състезанието мина почти без публика.
Екипажите се оплакаха от отсечки, подходящи за рали „Дакар“, но не и за Rally2 коли, както и за пясъчни участъци, където пътят просто не се вижда.
В Хюндай сравняват Фурмо с ранния Ожие
Тойота участва с Юхо Ханинен с Ярис Rally2, като сдържаният финландец даде много ниска оценка на ралито, като мнението му беше подкрепено и от другите европейски екипажи, стартирали там.
Изходът от кризата е ясен – „внасяне“ на екип, който да организира ралито от нулата до финала. Става въпрос за екипа на Урмо Аава, който успя да наложи Естония на картата на WRC. Проблемът е, че естонците трябва да организират своето рали от световния шампионат през юли и след това да се заемат с ралито в Саудитска Арабия, като не е ясно дали и за какво точно ще им стигне времето.
Хюндай остава в WRC поне до края на 2026 година
Саудитска Арабия хвърля сериозни пари, за да присъства във всички важни моторспорт шампионати – страната приема рали „Дакар“, както и от Формула 1 и Формула Е. Липсваше само старт от WRC, но с помощта на естонците, най-вероятно и това ще стане факт.